בהפגנה בעזה

מצ"ח תחקור את מות המפגין קטוע הרגליים

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת מותו של איברהים אבו תוריא, קטוע הרגליים שנהרג במהלך הפגנה אלימה בגבול רצועת עזה, זאת בשל הטענה כי נפגע מהכוחות (אקטואליה)

קריקטורה המהללת את הפגין הנכה (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה הבוקר (חמישי) בחקירת מותו של איברהים אבו תוריא, קטוע הרגליים שנהרג במהלך הפגנה אלימה בגבול רצועת עזה לפני כשבועיים.

תחקיר צה"ל קבע כי לא בוצע ירי חי לכיוונו של המפגין ולא ניתן לקבוע מה גרם למותו. לאחר שהתקבל מידע מרצועת עזה על נסיבות מותו החליטו בצה"ל על פתיחה בחקירת מצ"ח.

כזכור, הפרת הסדר האלימה התרחשה ב-15 בדצמבר. בעזה טענו כי המפגין נפגע מירי צה"ל, אך כאמור התחקיר העלה כי הכוחות לא ביצעו ירי חי שכוון לעבר המפגין.

בבדיקה שנערכה לא הצליחו החוקרים להגיע למידע האם הוא נפגע במהלך הפרת הסדר, לרבות מאמצעים לפיזור הפגנות שהופעלו במקום.

בתחקיר המבצעי שהוצג למפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר נכתב כי המפגינים בהפרות הסדר יידו אבנים, השליכו מטענים והבעירו צמיגים לעבר כוחות צה"ל וזאת במטרה לפגוע בהם ובגדר המערכת. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וכן בוצע ירי של כמה כדורים בודדים, באופן מדויק, לעבר מסיתים מרכזיים בהפגנה באישור מפקד בכיר.

כעת, במידע שהגיע מרצועת עזה נטען כי הוא נהרג כתוצאה מפגיעה קטלנית של אמצעים לפיזור הפגנות. בעקובת כך, הפקודות בצה"ל מורות כי כאשר פלסטיני שאינו מחבל נהרג מאש כוחות הביטחון - נפתחת חקירת מצ"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר