"הסתה לרצח חמורה"

סערה: יו"ר ש"ס אריה דרעי הוצג ב'הארץ' כמחבל מתאבד

עמוס בידרמן פרסם ב'הארץ' קריקטורה של השר אריה דרעי מגיע עם חגורת נפץ לחנות 'AM:PM' הפתוחה בשבת אך לבסוף הוא מתפוצץ לבדו • פעילי ש"ס זועמים: "הסתה לרצח חמורה" (חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
דרעי והקריקטורה (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90, מתוך טוויטר)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי סופג בימים האחרונים לא מעט ביקורת סביב חוק המרכולים והניסיון להביא את ח"כ יהודה גליק לאחר הלווית רעייתו ע"ה להצבעה בכנסת, אך נראה כי בעיתון השמאל 'הארץ', לקחו את הביקורת צעד קדימה ויש מי שטוען שאף להסתה נגדו.

עמוס בידרמן, המאייר של עיתון 'הארץ', פרסם הבוקר (חמישי) בעיתון קריקטורה של דרעי מגיע עם חגורת נפץ לחנות 'AM:PM' הפתוחה בשבת אך לבסוף הוא מתפוצץ לבדו ללא פגיעה באזרחים ובחנות. בכותרת התמונה נכתב "תאונת עבודה".

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב: "הזדעזעתי לראות את הקריקטורה הבזויה היום (ה׳) בעיתון 'הארץ' המשווה את שר הפנים ידידי הרב אריה מכלוף דרעי למחבל מתאבד. מדובר בחציית קו אדום של הסתה פרועה ושיסוי פומבי נגד שר בישראל".

"אני מגנה בתוקף צורת ביטוי מעין זאת, המובילה להידרדרות השיח הפוליטי ולהתלהמות מסוכנת, כלפי נציגי הציבור החרדי העושים מלאכתם נאמנה".

עמוס בידרמן מפרסם את הקריקטורה (צילומסך: מתוך טוויטר)

אחד מהעוקבים הגיב לבידרמן: "מה הייתה התגובה שלך ושל העיתון שלך אם מישהו היה מציג כמי שלובש חגורת נפץ ראש ממשלה שבא לפנות התנחלויות? או את מי שעובד בשבת? את מי שמשבית את המשק בלי סיבה?".

פעילי ש"ס הפיצו בתגובה הודעה בה נכתב: "הסתה לרצח חמורה! קריקטורה שמוצגת היום בעיתון הארץ מציגה את השר אריה דרעי כמחבל מתאבד בכניסה לחנות שפתוחה בשבת! עזות פנים והסתה חמורה לא פחות מהצגת הגיליוטנה בשד' רוטשילד".

מנגד, מגיב אחר בטוויטר הציג פרשנות אחרת לקריקטורה וכתב: "אכן התאבדות פוליטית של דרעי ודי כבר עם הבכי: הסתה הסתה הסתה. ואם כבר הסתה, דרעי המסית הגדול ביותר של מגזר אחד נגד משנהו".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) התייחס לקריקטורה ואמר כי "עיתון הארץ אשר 'דואג' למיעוטים ופלורליזם מצליח כל פעם מחדש לשבור שיא חדש של רוע, אטימות, שנאה והסתה לכל מי שאינו נראה וחושב כמותם. מיותר לציין, כי זוועה זו אין לה שום מקום בשיח הציבור. כן לחילוקי דעות - לא להסתה פרועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר