מאחורי הקלעים של טראמפ

"איוונקה טראמפ ובעלה סיכמו - היא תרוץ לנשיאות"

שורה של גילויים שהודלפו מספר חדש שטרם יצא לאור, מסעירים את ארה"ב. בין היתר הם חושפים את תוכניותיה של בת הנשיא, את ההלם שלו כשניצח ואת אכזבת הרעיה מלניה (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משפחת טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

תקציר מספר חדש על ימי דונלד טראמפ בבית הלבן, שצפוי להגיע למדפים בשבוע הבא, הודלף היום (חמישי) לתקשורת וחולל סערה.

מלבד ציטוטים של בכירים בבית הלבן, במעגל הקרוב של הנשיא, כי "טראמפ הוא אידיוט, טיפש, מטומטם, רפה שכל ובשום מקרה איננו מסוגל להיות נשיא", יש בו גם כמה וכמה גילויים משמעותיים.

הגילוי המרתק ביותר בספר הוא שאיוונקה, בתו של הנשיא, רוצה להיות נשיאת ארצות הברית. יועצו האסטרטגי לשעבר של אביה וכיום אחד מיריביו הבולטים, סטיב באנון, סיפר למחבר הספר כי איוונקה פיתחה חלומות להיות בעצמה נשיאה בבוא היום וכי היא ובעלה ג'ארד קושנר, סיכמו כי אם תיווצר הזדמנות - היא תהיה זו מבין השניים שתתמודד על התפקיד.

"הם החליטו לקבל תפקיד בבית הלבן, למרות שחבריהם ובני משפחתם הקרובים ייעצו להם לא לעשות זאת. איוונקה אף השתעשעה במחשבה שהאישה הראשונה בתפקיד נשיאת ארה"ב לא תהיה הילרי קלינטון אלא איוונקה טראמפ", נכתב בספר.

הספר מתאר גם כיצד נהגה איוונקה להתבדח לא פעם על התסרוקת של אביה ותיארה לפרטי פרטים כיצד הוא מעצב אותה כשהיא מחקה את תנועותיו. היועץ באנון חלק לה "מחמאה" וכינה אותה: "טיפשה כמו בלטה".

איוונקה (יעל) קושנר בכותל (צילום: לע"מ)

מעבר לכך, מחבר הספר, העיתונאי מייקל וולף, מתאר את את התחושות במטה טראמפ בליל הניצחון בבחירות לנשיאות ב-2016, אז שלטה שם בעיקר תדהמה לדבריו. "אחרי שהבינו שהוא הולך לנצח, בערך בסביבות שמונה בערב, טראמפ הבן סיפר לחבריו שאביו נראה כמי שנתקל בשד".

לפי וולף, רעייתו של הנשיא, מלניה, בכתה ולא הייתה בה כל שמחה על הניצחון. באנון מצוטט כי כי טראמפ היה מבועת, אך בחלוף הזמן חל אצלו מהפך והוא החל להאמין שהוא ראוי לזה ושהוא באמת יכול להיות נשיא ארצות הברית.

גילוי נוסף עוסק ביום השבעתו לנשיא. "טראמפ לא נהנה מטקס ההשבעה. הוא כעס כי כוכבים מהשורה הראשונה עלבו בו וסרבו להופיע. הוא רב עם אשתו שנראתה על סף דמעות", תואר בספר. "הוא נראה כמו 'פרצוף גולם', כך נהגו עוזריו לתאר את מצב הרוח הרע שלו. הוא היה מאוכזב, מיואש, כתפיו היו שמוטות, ידיו התנופפו, גבותיו היו מכווצות בזעם ושפתיו קפוצות".

על פי באנון, טראמפ ראה בבית הלבן מקום מציק וגם קצת מפחיד. הוא ביקש להכניס לחדר השינה עוד שני מכשירי טלוויזיה בנוסף לאחד שכבר היה מוצב שם. הוא אף ביקש להתקין מנעול על הדלת ונכנס למריבה עם אנשי השירות החשאי שעמדו על כך שהם צריכים בכל רגע נתון גישה לחדר השינה.

סטיב באנון (צילום: Rex/Shutterstock)

עוד חושף הספר, כי הנשיא מעולם לא חש חיבה לבנו הגדול, דונלד ג'וניור. באנון אומר כי הפגישה שניהל טראמפ הבן עם נציגים רוסים במהלך הקמפיין היה "מעשה בוגדני ולא פטריוטי", ומעריך כי רוברט מולר, התובע המיוחד שחוקר את הקשרים בין רוסיה לאנשי הקמפיין של טראמפ, ישים את הפוקוס על הלבנת כספים ואז החוקרים ישברו את דונלד ג'וניור "כמו ששוברים ביצה", מול פני האומה.

כפי שניתן לשים לב, חלקים מרכזיים בספר מתבססים על מי שהיה עד לאחרונה יועצו הקרוב של טראמפ - סטיב באנון. היועץ האסטרטגי לשעבר היה בצומת החשוב ביותר, בזמן הסוער ביותר ולפי דוברת הבית הלבן, 95% מהפגישות שהיו לטראמפ סודרו על ידי באנון.

בתגובה לשטף הציטוטים מהספר, פרסם הנשיא טראמפ הודעה כתובה ומשמיצה, לא ציוץ חפוז כדרכו, בה נטען בין השאר כי "כשבאנון פוטר מהבית הלבן הוא לא איבד רק את משרתו, אלא גם את שפיותו"

עוד כתב טראמפ, כי לבאנון הייתה תרומה קטנה בלבד לניצחונו בבחירות לנשיאות.

הדוברת של הגברת הראשונה, רעיית הנשיא, הבהירה מצידה כי "מלניה תמכה בהחלטה לרוץ לנשיאות, עודדה אותו, האמינה שהוא ינצח ושמחה כשזה קרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר