תיק 1803

'דניה סיבוס' העבירה כספים לקידום תכנית

ביטן מסתבך יותר? המשטרה חקרה את מנכ"ל דניה סיבוס לאחר שמצאה חשבונית בשל "ייעוץ" על סך 300 אלף ש"ח שהועברה לידי מקורבו של ח"כ דוד ביטן, משה יוסף (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מנכ"ל דניה סיבוב, רונן גינזבורג אתמול בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרטים נוספים נחשפים מתיק 1803 הקשור לח"כ דוד ביטן: חברת הבנייה המוכרת 'דניה סיבוס' שילמה 300 אלף שקלים למשה יוסף, בעל חנות הרהיטים' מצדה', מי שהוגדר "הבנקאי" של ביטן עבור קידום הקמת תחנות דלק בכביש 431, פרויקט שבסופו של דבר לא יצא לדרך.

על פי הדיווח ב-ynet, זה החשד שעומד במוקד חקירתו של מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, שנשלח למעצר. על פי הדיווח, המשטרה תפסה חשבוניות מחנות הרהיטים של יוסף שעליהן נכתב "ייעוץ" עבור דניה סיבוס.

המנכ"ל רונן גינזבורג הכחיש בחקירתו אתמול כי מדובר בכספי שוחד שהועברו לדוד ביטן. דניה סיבוס הייתה מעורבת לפני כמה שנים בפרויקט להקמת כביש 431 כיזמית וגם כקבלן ביצוע. מחקירת המשטרה עולה כי בשלב מסוים ביקשו בחברה לקדם על כביש 431 הקמה של תחנות דלק בדומה לאלו שבצדי כביש 6.

על פי החשד, גורם בחברה ציבורית אחרת הפנה אותם לעבר יוסף ואמר להם כי הוא האיש שמסוגל לקדם להם את התוכנית להקמת תחנות הדלק בכביש 431. החשדות הן שמשה יוסף פעל כבר אז כמאכר בתוך חנות הרהיטים שלו בראשון לציון במסגרת קשריו עם ביטן. לאחר פגישה שקיים עם בכירי החברה הוא קיבל סכום של 300 אלף שקלים שעליהם הוציא חשבונית מחברת הרהיטים בגין "ייעוץ". די ברור שבעל חנות רהיטים לא יכול להשפיע על דברים כאלה מבלי שהוא קשור לבעלי כוח בשלטון.

לאחר פיצוץ הפרשה והעדות הנרחבת שמסר יוסף במשטרה הוחלט לעצור את המנכ"ל גינזבורג בין היתר בשל החשד שהכספים הללו התקבלו משוחד שהועבר בסופו של דבר לדוד ביטן על מנת שיעזור בקידום הפרויקט. המנכ"ל רונן גינזבורג הכחיש כאמור את הטענות האלה כי מדובר בכספי שוחד וטען כי בסך הכול מדובר בכסף שהועבר לגורם אחר המעורה בתחום הבנייה.

איש העסקים דרור גלזר הגיע לסיכום עם המשטרה באמצעות עורך דינו איתן מעוז שלפיה ישוחרר לכל המאוחר ביום שני ממעצרו ואז יישלח לשבעה ימים מעצר בית.

כאמור, מנכ"ל דניה סיבוס גינזבורג, עוכב אתמול בבוקר לחקירה, ובהמשך הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של המנכ"ל בתשעה ימים, אולם בסופו של דבר החליט השופט מיכלס להאריך את מעצרו בשישה ימים. המשטרה מייחסת לגינזבורג עבירות של מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות מס.

"העובדות בפני המשטרה והוא משתף פעולה", אמר אתמול פרקליטו של גינזבורג, עו"ד איתן מעוז. "אין סיבה להשאירו במעצר". השופט מיכלס קבע בהחלטתו: "קיים חשד סביר הקושר את החשוד למיוחס לו. עתה לאחר שייחשפו בפניו חומרי החקירה יגדל החשש משיבוש. המעשים המיוחסים לו ופעולות החקירה מחייבים את השארתו במעצר".

בפרשה מסובך גם ראש עיריית ראשון לציון דב צור המשטרה ביקשה להרחיק את צור מהעירייה לעוד ארבעה חודשים. כמו כן ביקשה המשטרה להרחיק מהעירייה גם את סגנו של צור, אייל מושיוב. צור התנגד לבקשה באמצעות עורכי דינו, גיורא אדרת וטל שפירא ובית המשפט יכריע בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר