סערת חיפה

יתד נאמן במתקפה חריפה נגד יעקב ליצמן

השר לשעבר ביקר בלשכתו של ראש עיריית חיפה שנמצא ביחסים גרועים עם הקהילה החרדית בעירו וספג ביקורת עזה בביטאון דגל התורה: "זו התנהלות שאינה מקובלת" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בעקבות ביקורו אמש של ח״כ יעקב ליצמן במשרדו של ראש עיריית חיפה יונה יהב, הבוקר (ו') מתקפה חריפה כנגדו בעיתון יתד נאמן בטאון תנועת דגל התורה הליטאית, על שהביע תמיכה במי שכונה ע״י מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי - "רשע" ובדיוק בשבוע בו התנכל לישיבה בעיר.

כזכור שבוע סוער עבר על היהדות החרדית בחיפה בעקבות פינוי בניין ישיבת יד הרמב״ם ע״י ראש העיר יונה יהב ולאחר מכן אמירתו הנחרצת של מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי כנגד יהב ובהמשך פסיקת בית המשפט להשיב את הישיבה למבנה.

הבוקר כאמור יוצא העיתון יתד נאמן בנחרצות נגד ביקור התמיכה שהעניק ליצמן ליהב. ״על רקע התרחבות בחילולי השבת בחיפה בחסות העירייה כאב עמוק מהגיבוי שקבל ראש עיריית חיפה מח"כ בכיר מטעם יהדות התורה והשבת״, נכתב בכותרת ולאחר מכן מובאת ביקורת קשה בגוף הכתבה על ליצמן ללא איזכור שמו המפורש.

רבנים ואישי ציבור מביעים רגשות כאב חריף וצער לנוכח חילולי השבת המתרבים בעיר חיפה בחסות העירייה, כאשר בשבתות האחרונות החלו להתקיים אירועים בעיצומה של שבת קודש ב"מתנ"ס הדר" – תאגיד עירוני הנמצא בבעלות העירייה.

ראשי הצבור החרדי בחיפה שטרם התאוששו מפינוי בנין הישיבה שנערך באישון ליל תוך גרימת נזק רב בהיקף של מאות אלפי שקלים, שבירת קירות והשלכת ציוד וריהוט שזכו לביקורת משפטית חמורה ע"י ביהמ"ש, הביעו את תחושותיהם הקשות מהביקור שהעניק גיבוי לראש העיריה ע"י הח"כ הבכיר של יהדות התורה והשבת: "עידוד כזה לראש העיר שמרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א התבטא עליו בעיצומם של ימים אלו "ד' יעזור שלרשע הזה תהיה מפלה", מכאיבה ביותר לכל מי שנאמן לגדולי ישראל שליט"א והתורה ומצוותיה יקרים לו", התבטאו הרבנים שליט"א לנוכח ההתנהלות האחרונה.

עוד ציינו הרבנים ואישי הציבור בכאב רב את חילולי השבת המתרבים בעיר חיפה ובשל כך הביעו את פליאתם ותדהמתם על העידוד הניתן לראש העירייה, אשר בתקופתו ואף לאחרונה ממש מתרבים חילולי השבת בעיר. "למרבה הפלא, לאות 'הוקרה' על התרחבות חילולי השבת, העניק חבר כנסת בכיר מטעם 'יהדות התורה והשבת' לגיטימציה לראש העירייה, בביקור מיוחד. זו התנהלות שאיננה מקובלת בציבור החרדי, ובפרט כאשר מדובר בפגיעה בציפור הנפש של היהדות הנאמנה, חילולה ורמיסתה של שבת קדשינו".

"רק לפני תקופה לא ארוכה, גם כאשר היו חילוקי דעות על צורת התגובה ודרך הפעולה כאשר נוצר עימות בין קבוצה חרדית לכאלה שאינם שומרי מצוות שפגעו בקדושת בית הכנסת בעיר דרומית, היהדות החרדית לכל חוגיה, אף אלו שחלקו על דרך הפעולה, התלכדה בשותפות כדי לגבות ולזעוק את זעקתו של בית כנסת שחולל בעיר הדרומית, כמתבקש", אמרו הרבנים.

הרבנים ואישי הציבור הביעו תקווה כי היושר והתבונה ישובו לשלוט בפעילות החשובה לשמירת ערכי וקדושת היהדות התורתית, וכי היהדות החרדית תתלכד לעצור בכל דרך את חילולי השבת המתרחבים בעיר חיפה ולעמוד כחומה בצורה מול ההתנכלויות למוסדות התורה והתפתחות הצבור החרדי בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר