חשש מחילול שבת

דרמה: עשרות חרדים ירדו מטיסת אל-על

כ-30 חרדים ירדו מטיסת אל על שהתעכבה הלילה בניו יורק בשל מזג האוויר הקשה, סופות השלגים והרוחות העזות במדינה. לטענתם "מדובר במחדל של החברה" • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

דרמה בטיסת אל על מניו יורק לישראל: בשל בעיות מזג האוויר והשלגים נדחתה טיסת 028 של החברה משדה התעופה נוארק לתל אביב והמריאה רק בדקות אחרונות. בעקבות כך התחוללה דרמה של ממש כאשר נוסעים חרדים רבים דרשו לרדת מהטיסה לאחר שחששו מפני חילול שבת ומפני הגעה לשדה התעופה במקרה הטוב, דקות ספורות לפני כניסת השבת.

לדברי א׳ אחד הנוסעים: "מדובר במחדל של החברה, המתנו שעתיים במטוס והעיכוב היה מיותר. ירדנו משום שאנו חוששים שהמטוס ינחת בישראל בסמוך מאוד למועד כניסת השבת".

נועה אשה חרדית ששהתה במטוס הביעה את כעסה בפני הדיילות, "משכתם אותנו זמן רב וכעת יש חשש שנאלץ לחלל שבת. למה לא יכולתם להגיד זאת מראש?".

לוח הטיסות המתוכנן

נוסע נוסף מספר כי העובדה שרק לאחר שכל הנוסעים כבר היו במקומותיהם ורק אז החלו לנקות את הכנפיים במטוס מהשלג היא זו שגרמה לעיכוב. "היינו אמורים להמריא ברבע לשמונה בערב שעון ארה״ב ולנחות בישראל בשעה 1 בצהריים היום, אולם בפועל המטוס המריא בשעה 10 בלילה שעון ארה"ב וינחת בסמוך מאוד לכניסת השבת.

לדבריו כ-30 מהנוסעים בחרו לרדת מהטיסה ולהישאר בניו יורק זאת למרות שכל דבריהם נשלחו במטוס לישראל, "נשארנו בלי כל הכבודה כשאנחנו תקועים פה בניו יורק בלי כלום".

גורמים בחברה אומרים ל"כיכר השבת" כי אין לכך כל קשר לאל על. "מדובר בפגעי מזג אוויר ודחיות רבות ושינויים בלוח הטיסות. החברה סייעה לכל מי שביקש לרדת מהטיסה ולשהות בבית מלון שיוכל לעשות זאת ולטוס לאחר שבת".

בשל הסופה בוטלו כ-5,000 טיסות ברחבי ארה"ב, כשיותר משני שליש מהן לניו יורק ולבוסטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר