"אי השפעה" או "אפיקורסות"

מלחמת ההספדים בארה"ב על מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל

בעוד ראש ישיבת רבינו חיים ברלין אמר לתלמידיו כי יש להספיד את מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, למרות שלא הושפעו מהנהגתו, ראש ישיבת לייקווד אמר כי הדברים הללו הם שגגה ואף אפיקורוסות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"א שכטר והגר"י אולשין (באדשיבות המצלם)

ביום שישי, לאחר השיעור היומי, התייחס הגאון רבי ירוחם אולשין, ראש ישיבת ליקווד, להספדו מעורר המחלוקת של הגאון רבי אהרון שכטר, ראש ישיבת רבינו חיים ברלין, על מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ואמר כי מי שטוען שלא הושפע ממרן זצ"ל הרי "זו שגגה ואף אפיקורסות".

כזכור, טען ראש ישיבת רבנו חיים ברלין וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב, הגאון רבי אהרון שכטר, ביום פטירתו של מנהיג הדור כי יש להספידו למרות שלא הושפענו כלל מהנהגתו.

הגר"א שכטר אמר לתלמידיו: "שמעתי את הבשורה הרעה על ההסתלקות של רב'ה בישראל ר' אהרון לייב שטיינמן. אני לא יכול לומר שהתנהלתי והרגשתי לפי ההשפעה שלו, אני גם לא יכול לומר שלרוב הישיבה היה תועלת והנאה מההשפעה שלו, אבל אני כן יכול לומר שהוא זכה שקהל רב בכלל ישראל קיבלו ממנו הוראה, הוראה ממש, הוא פסק בשבילם בשאלות קשות, הוא היה אדם גדול בכך שהם קיבלו ממנו הוראה ביראת שמים וביידישקייט. והם כלל ישראל, זה הכל כלל ישראל אחד גדול.

דברי הגר"א שכטר

"הוא בן אדם שזכה שמספר גדול וחלק רב בכלל ישראל התנהל על פי הוראות שלו בענייני שולחן ערוך ובהנהגות החיים ויראת שמים, וצריכים להודות בכך, ואני בהחלט מודע לכך, למרות שלא קיבלנו ממנו השפעה אבל ציבור רב בכלל ישראל איבד אותו ואין ספק שרבים מהוראותיו היו בענייני יראת שמים".

הרב שכטר הוסיף ואמר כי "לי אמנם אין מה להגיד עליו, אבל את זה חייבים לומר שיש חלק בכלל ישראל שאיבד רב'ה. לכן נצטרך לומר שיהיה זכרו ברוך".

כאמור, הגאון רבי ירוחם אולשין, מראשי ישיבת לייקווד התייחס לדבריו ואמר במהלך הספד שקיים כי "נמצא שמי שאומר שלא נשפע מרבי אהרן לייב, הרי זו שגגה שיוצאה... זו שגגה, ואף אפיקורסות.

דברי הגר"י אולשין

"אדם שישב ולמד תורה לשמה כל ימיו ולא ראוהו לא בחתונות ולא באירועים.. לא לקח לעצמו שום דבר, לא כבוד ולא ממון, רק לימוד והרבצת התורה ותמיכתה, כל העולם כולו ניזון בשביל חנינא בני".

הרב אולשין המשיך והקריא את את דברי הגמרא על האומר "מאי אהנו לי רבנן" שהוא אפיקורוס. "כל העולם כולו ניזון בשביל חנינא בני, ההשפעה שלו על כל העולם. כשאדם לומד תורה לשמה זה משפיע על כל העולם, בגמרא בברכות כתוב על רבי חנינא בן דוסא שהסתפק במועט ושימח את הבריות וכל העולם כולו כדאי הוא לו, הוא משפיע", הוסיף ראש הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר