מסר לאריה דרעי

הראשון לציון נגד חוק עונש מוות למחבלים: סכנה ליהודים

פרסום ראשון: לאחר שחכ"י ש"ס הצביעו בעד, הראשון לציון הגר"י יוסף יצא במהלך שיעורו השבועי נגד חוק 'עונש מוות למחבלים'. החששות: יחול על יהודים והסכנה שתהיה ליהודים בעולם (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף יצא הערב (מוצ"ש) נגד חוק עונש מוות למחבלים, חוק שמקדם שר הביטחון אביגדור ליברמן. כזכור, בהצבעה שהתקיימה ביום רביעי במליאת הכנסת, סיעת ש"ס הצביעה בקריאה טרומית בעד החוק ואילו סיעת יהדות התורה נמנעה.

הגר"י יוסף התייחס לנושא ואמר בפתח דבריו: "אם יעשו חוק 'עונש מוות למחבלים', מחר יהיה מחבל יהודי - ה' ירחם - זה לא מצוי הרבה..".

הרב סיפר: "היינו פעם במפגש אצל נשיא המדינה, ראשי דתות, קם שם אחד - נשיא בית הדין השרעי, התחיל לדבר נגד היהודים בגלל אותו אחד ששרף את המשפחה בדומא. אחר כך אני קמתי לדבר, אמרתי לו 'הבאת דוגמא אחת.. אצלכם יש מעשים בכל יום, אלפים ורבבות, אתה משווה? יש אחד וכולם הוקיעו אותו, הרבנים הראשיים פרסמו הודעת גינוי, אתם פרסמתם הודעת גינוי על מה שעשו ששחטו בליל שבת, כל הפיגועים', עניתי לו".

"אם היה חוק של עונש מוות" הדגיש הראשל"צ: "אז מה יצטרכו לדון את אותו יהודי ששרף.. יצטרכו לדון אותו למיתה, מגיע לו מיתה, אבל מיתה בידי שמיים, שיקבל מחלה או תאונת דרכים, אבל אתה יכול להרוג אותו? אנחנו הסנהדרין?". יצוין כי במהלך הידון במליאת הכנסת הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו תמיכה בכך שהחוק יחול גם על מחבלים יהודים.

בהמשך הסביר הראשון לציון כי יש להתנגד לחוק גם בשל העובדה כי כל גורמי הביטחון העלו חשש שמהרגע שידונו מחבל למוות ועד שיוצא להורג - הדבר יגרום להרג יהודים. הרב הדגיש: כל גדולי הרבנים האמיתיים נגד החוק הזה.

לדברי הרב הראשי: "מהגזר דין עד הביצוע, איזה רעש יהיה בעולם. היהודים בצרפת , בספרד, בכל המקומות - יהיו בסכנה. גם כמה הרווח בזה? כל אנשי הביטחון אומרים שאין בזה הרבה רווח. לכן זו הסיבה שתמיד היו החכמים הגדולים, האמיתיים, נגד החוק הזה. זה לא שמאל או ימין, זה קשור לשיקול דעת של רב גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר