מאבק ברקת בכחלון

אין פינוי אשפה, אין פקחים • שביתת עובדי עיריית ירושלים יצאה לדרך

לאחר האיומים על פיטוריהם של 2150 עובדי עיריית ירושלים בשל המחלוקת בין ברקת לכחלון הודיעה ההסתדרות על שביתה כללית בעיריית ירושלים. ערימות הזבל לא יפונו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ערימות האשפה מתחילות לגבוה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

המאבק על התקציב: כל שירותי עיריית ירושלים מושבתים הבוקר (ראשון) במסגרת החלטת ההסתדרות על שביתה כללית. הרקע: פיטורי יותר מאלפיים עובדי עירייה לאחר החלטת ראש העיר ניר ברקת לפטרם בשל מאבקו על "מענק הבירה" מול משרד האוצר. לטענתו לולי התקציב הנוסף העירייה תאלץ לפטר את העובדים בכל מקרה.

עובדי התברואה לא יאספו זבל, טיפות חלב לא יפעלו וגם לא יינתנו שירותים בעירייה. מערכת החינוך בעיר תפעל כסדרה והוחרגה מהשביתה.

כנגד יוזמתו של ברקת יש גם מתנגדים, פעילי תנועת התעוררות שינו הבוקר את הכיתוב על גבי השלטים שתלתה עיריית ירושלים על גשר המיתרים. בכל מקום שרשום כחלון הם החליפו את הכיתוב לניר וברקת. יש לציין כי השלטים עלו לעיריית ירושלים 90 אלף שקלים והשחתתם היא נזק לא מועט. למותר לציין את תגובת אותם פעילים נלהבים אל מול פגיעה של גורמים חרדים קיצוניים בשלטי פרסום בהם מופיעים נשים.

"אין בכוונתנו לשבת בחיבוק ידיים כשניר ברקת מנצל באופן ציני את עובדי העירייה, מכניס לשבי את כלל תושבי ירושלים במסגרת קמפיין אישי ולא ערכי", אמרו בתנועה. "ברקת הופך לנטל על העיר ותושביה והגיע הזמן לשחרר אותה ממנו. פעילי התעוררות העבירו הבוקר מסר ברור, בפעולותיו ניר ברקת פוגע בירושלים ובתושביה ומהווה נטל על העיר".

כזכור, עובדי עיריית ירושלים הכריזו ביום חמישי על שביתה כללית בעקבות הודעת העירייה על פיטוריהם של 2,150 עובדים. עובדי התברואה החלו בשיבושים כבר באותו יום, וערימות של זבל הצטברו בשוק מחנה יהודה. עובדים שכבר קיבלו מכתבי פיטורים חסמו את לשכתו של מנכ"ל העירייה ביום חמישי האחרון.

ברקת הודיע על הפיטורים בטענה לאפליה מצד משרד האוצר והעומד בראשו משה כחלון על אי-הגדלת "מענק הבירה" השנתי על אף שהמענק זינק בשנים האחרונות בעשרות אחוזים. למשל, בשנה הקודמת עמד המענק על 700 מיליון שקלים, עלייה של יותר מ-200 מיליון שקלים לעומת המענק שקיבלה עיריית ירושלים בשנת 2016.

הקמפיין של ברקת הפך לאגרסיבי יותר עם פרסום שלטי חוצות ברחבי ירושלים נגד כחלון. בסוף השבוע שעבר פרסם ברקת מודעות בעיתונות נגד כחלון, שאותן מימן מכיסו הפרטי, ובתחילת השבוע עבר הקמפיין לשלב מעשי, ועובדי התברואה של עיריית ירושלים חסמו את הכניסה למשרד האוצר באמצעות ערימות זבל ומשאיות לפינוי אשפה.

מעיריית ירושלים נמסר: "כרגיל, עופר ברקוביץ' מזגזג לפי איך שנושבת הרוח בפייסבוק ולא לפי מה הדבר הנכון לירושלים. כולם זוכרים איך בשנה שעברה עמד על משאית עם מגפון והצדיק את השביתה של ההסתדרות, הדבר היחיד שהשתנה מאז זה האינטרסים האישיים שלו והבגידה שלו בתושבי ירושלים. לידיעת 'התעוררות', הכסף לשירותים לא צומח על העצים. נמשיך להילחם למען תושבי ירושלים גם ללא 'התעוררות'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר