32 נעדרים

התנגשות בין ספינת משא למיכלית איראנית

לפנות בוקר התנגשה מיכלית נפט איראנית בספינת משא הונג קונגית. 21 אנשי הצוות של ספינת המשא חולצו בשלום אך המיכלית החלה לבעור ואנשי צוותה נעדרים (חדשות, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מיכלית נפט איראנית התנגשה לפנות בוקר (ראשון) בספינת משא ועלתה באש באזור חופיה המזרחיים של סין, ו-32 אנשי צוות, מרביתם איראנים, הוגדרו נעדרים, כך נמסר מהרשויות בסין.

כל הנעדרים בתקרית – 30 איראנים ושני אזרחי בנגלדש – היו על המיכלית "סאנצ'י" בעת התאונה, שבמסגרתה דלף נפט רב לים. לפי דיווחים, המכלית עלתה מיד באש לאחר התאונה ונשארה צפה מעל המים כשעליה בוערת אש אדירה. הסיבה להתנגשות בין כלי השיט עדיין אינה ברורה.

מיכלית הנפט, שהייתה תחת רישום של פנמה בדומה למיכליות של מדינות רבות דוגמת צפון קוריאה, עשתה דרכה מאיראן לדרום קוריאה בעת שהתנגשה בספינת משא, תחת רישום של הונג קונג, כ-260 קילומטרים הרחק מהחוף הסיני. כל 21 אנשי הצוות שהיו על ספינת המשא – כולם אזרחים סינים – חולצו בשלום, כך לפי משרד התחבורה הסיני.

הרשויות הימיות של סין שלחו למקום ספינות שיטור שונות וכן שלוש ספינות ניקיון כדי לאסוף את הדלק הרב מימי הים בניסיון להגן על הטבע. גם משמר החופים הדרום קוריאני שלח למקום ספינה ומטוס כדי לעזור בניסיונות החיפוש והחילוץ של הנעדרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר