חוק הגיור • פרסום ראשון

הראשון לציון עדיין לא נפגש עם יו"ר הוועדה משה ניסים

חמישה חודשים לאחר הקמת הוועדה בראשות השר לשעבר משה ניסים בנושא חוק הגיור, ל"כיכר השבת" נודע כי ניסים והראשון לציון הגר"י יוסף טרם נפגשו לדון בנושא (אקטואליה)

הרב הראשי והשר לשעבר ניסים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

לפני כחמישה חודשה חודשים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט למנות את השר לשעבר משה ניסים לעמוד בראש הוועדה שתנסה לנסח פשרה בנושא חוק הגיור, שירד מסדר היום ימים לפני ההצבעה עליו, בעקבות סערה תקשורתית שהובילו הרפורמים.

בחודשים האחרונים, כך נודע ל"כיכר השבת", ניסים נפגש עם כל הגורמים המעורים בנושא - מהרפורמים, דרך רבני צהר ועוד, אך את נציגי הרבנות הראשית, הנציגים העיקריים - ניסים טרם פגש.

מתברר כי השר לשעבר ניסים, פנה מספר פעמים ללשכת נשיא בית הדין הגדול הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף - מי שאחראי על מערך הגיור - אך בקשתו טרם נענתה, וכך נוצר מצב בו חמישה חודשים שניסים כותב חוות דעת בנושא, ונמצא לקראת סיום עבודתו - מבלי לפגוש את נציגי הרבנות הראשית ובראשם הרב הראשי.

יצוין כי ברבנות הראשית מספרים שבין משפחת יוסף לשר לשעבר משה ניסים ישנה מתיחות מאחר והוא סרב לתמוך בחוק שהיה מאריך את כהונתו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל כרב ראשי לישראל.

כזכור, עם מינויו אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני מאמין כי ניסיונו העשיר של משה ניסים יסייע לגבש המלצות בסוגיית הגיור, תוך הסכמה רחבה, לחיזוק האחדות בקרב העם היהודי ותוך כיבוד מורשת ישראל".

מלשכת הרב יצחק יוסף נמסר בתגובה: "לשכת הראשון לציון עומדת בקשר עם הגורמים הרלוונטיים לתיאום פגישה, מינויו של שר המשפטים לשעבר משה נסים נעשה בתיאום עם הרב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר