הדיירים יפוצו

בנין מגורים ייחצה לשניים בשביל הרכבת הקלה

הליך הפקעה ראשון למען תוואי הרכבת הקלה בגוש דן יוצא לדרך, כשה"קורבן" הוא בנין מגורים בן 116 דירות בחולון, שחציו ייהרס - בעוד חציו השני יישאר על כנו (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הבנין בחולון שחציו יופקע וייהרס (צילום: גוגל מפות)

הפקעות הקרקע לטובת הרכבת הקלה בגוש דן יוצאות לדרך, וכעת מתברר כי גם דירות מגורים יפונו לטובת התוואי העתידי של "הקו הירוק".

כחלק מההליך להקמת המקטע הדרומי של "הקו הירוק" מהרכבת הקלה בגוש דן, פורסם לאחרונה צו הפקעה ראשון, ל-58 דירות מגורים במשולש הרחובות פיכמן, ההסתדרות וכהן בחולון, שהן כמחצית מיחידות הדיור במתחם.

מטרת ההפקעה, היא כדי לאפשר את הקמת תחנת הרכבת הקלה המתוכננת, בפינת הרחובות ההסתדרות ופיכמן. בשבועות הקרובים יקבלו תושבי המתחם את צווי ההפקעה - כך לפי הפרסום ב-TheMarker.

מדובר במתחם המורכב מבנייני רכבת ישנים, בהם קיימות כיום 116 דירות בנות כ-60 מ"ר כל אחת. יצויין, כי משמעות ההפקעה יוצאת הדופן היא שמבנה המגורים ייחצה לשניים, כששתי כניסות (א' וב') יופקעו ושתי כניסות אחרות (ג' וד') יישארו כפי שהן היום.

גורמים המעורים בפרטי המהלך מצוטטים ב-TheMarker, כי מבדיקה הנדסית שבוצעה במקום עולה כי מהלך כזה אפשרי לביצוע, על אף מורכבותו.

כדי לקבל פיצויים בהליכי הפקעה יש להגיש שתי תביעות, בגין התוכנית ובגין צו ההפקעה. בהליך מורכב זה, יוערכו שוויים של הנכסים כדי לספק פיצויים מתאימים. בשלב זה, אין הסכמות בין הצדדים באשר לסכומי הפיצוי.

כזכור, "הקו הירוק" של הרכבת הקלה נמתח על פני כ-39 ק"מ, מהם כ-4.5 ק"מ תת קרקעיים. שתי זרועות של חלקו הדרומי מתחילות בראשון לציון, נעות לאורך חולון בשני צירים ומתאחדות במרכז העיר, ברחוב סוקולוב. משם ממשיך הקו לכיוון צפון דרך צומת חולון ולאורך שדרות הר ציון בתל אביב. הקו הירוק אמור לחבר את החלקים הדרומיים של חולון ושולי העיר ראשון לציון אל תל אביב והרצליה.

תגובת משרד התחבורה: "המשרד ונת"ע מחויבים לפעול למתן פיצוי ראוי לכל אחד מבעלי הזכויות, ללא קשר לתוכנית היזמית שמקדמת העירייה. זאת, במטרה להקל על הליך הפינוי ולאפשר להם שהות מספקת להסדרת מקום מגורים חלופי. הודעות ההפקעה ימסרו בשבועות הקרובים. לאחר מכן יחל הליך בחינה פרטני של כל אחת מהדירות לצורך חישוב הפיצויים. הפעולות מבוצעות בתיאום עם עיריית חולון (מיזם פינוי-בינוי) במטרה לאפשר את פינוי הדיירים בלוחות הזמנים הנדרשים לביצוע הקו הירוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר