הרמז של הפרקליטות

האם ראש הממשלה נתניהו ייחקר גם בפרשת בזק?

בנוסף לחקירת פרשות '1000' ו-'2000', בהן כבר נחקר נתניהו מספר פעמים, יתכן כי בקרוב הוא יזומן לראשונה לחקירה גם ב'תיק 4000' - כך עולה לכאורה מתשובת הפרקליטות (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: אמיל סלמן, פלאש 90)

מתשובת פרקליטות המדינה לבית המשפט, בעתירה בענין חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, עולה כי גדל הסיכוי שהוא ייחקר בפרשת בזק ('תיק 4000') לראשונה.

כזכור, נתניהו כיהן כשר התקשורת במועד מתן ההקלות לחברת בזק שבבעלות איש העסקים שאול אלוביץ', חברו הקרוב של נתניהו.

התנועה לטוהר המידות עתרה לאחרונה לבית המשפט בהקשר זה, ובתגובתה לבית המשפט, המדינה השיבה: "עמדת המשיב (היועץ המשפטי לממשלה באמצעות פרקליטות המדינה) היא כי מדובר בעתירה מוקדמת שיש לדחותה על הסף, זאת מאחר שפרשיות בזק - המכונות על ידי העותרים 'תיק 4000' - נבחנות בימים אלה בפרקליטות ומצויות בשלב של השלמות חקירה".

"העתירה נוגעת לטענות בדבר פעילותו של משיב 2 (נתניהו) כשר תקשורת והחלטות שהתקבלו לפי הנטען בעודו מצוי בניגוד עניינים בכל הקשור לעיסוק בחברת בזק, על רקע חברותו עם בעלי החברה שאול אלוביץ'. פרשיות בזק הנבחנות על ידי רשות ניירות ערך והפרקליטות הן אכן הציר המרכזי שנבחן בכל הקשור לקשרים בעייתיים בין משרד התקשורת לבין חברת בזק. עמדת רשות ניירות ערך מבססת לכאורה את מעורבות החשודים המרכזיים. חקירה זו טרם הסתיימה, על רקע פעולות של השלמת חקירה המבוצעות בימים אלה אשר מטבע הדברים לא ניתן להרחיב עליהן", נכתב בהמשך התשובה, שנחשפה ב–TheMarker.

חוקרי המשטרה נכנסים למעונו של ראש הממשלה (צילום ארכיון: אלי מנדלבאום, ynet)

הרשות לניירות ערך המליצה כבר להעמיד לדין את מקורבו של נתניהו שלמה פילבר, אותו מינה למנכ"ל משרד התקשורת בתקופה המדוברת, בחשד לעבירות מרמה, דיווח ושיבוש מהלכי משפט.

הוא "פעל בצורה שיטתית, מכוונת ומתמשכת ותוך הסתרת העבודה מהגורמים המקצועיים והמשפטיים של משרדו כדי להעביר לידי בזק מסמכים מסווגים וכן ניירות עמדה פנימיים, תכתובת ומסמכים מדיונים בין-משרדיים, לרבות כאלה אשר טרם נדונו בפורומים המוסמכים הן במשרד התקשורת והן בפורומים הבין-משרדיים", נכתב אז בהודעת הרשות, שהמליצה להעמיד לדין גם את מנכ"ל בזק אלוביץ' ובכירים נוספים בחברה.

פילבר בבית המשפט (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אלוביץ' (צילום: יובל חן, כלכליסט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר