החרדים התקפלו

החוק רוכך, שוב: חוק המרכולים' לא יכלול חנויות נוחות

ראשי המפלגות החרדיות הסכימו לפשרה לפיה חנויות הנוחות בתחנות הדלק לא יכללו בחוק המרכולים, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת". באשר אילת טרם התקבלה החלטה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חנות נוחות בתחנת דלק. ארכיון ( צילום: דניאל שטרית / FLASH90)

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", ראשי המפלגות החרדיות הסכימו להצעת הפשרה לפיה חנויות הנוחות בתחנות הדלק לא יכללו בחוק המרכולים המרוכך שמקדם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

כזכור, ביום רביעי, דווח לראשונה ב"כיכר השבת" כי ראשי המפלגות החרדיות העבירו מסר ליו"ר הקואליציה דוד אמסלם שיסכימו להתפשר ולרכך עוד את חוק המרכולים כך שלא יחול על חנויות הנוחות בתחנות הדלק, אך מתעקשים שלא לאפשר את החרגת העיר אילת מהחוק. ראשי המפלגות החרדיות הבהירו גם לראש הממשלה נתניהו כי הם לא מסכימים להחריג את העיר אילת.

יצוין כי באשר להחרגת העיר אילת, טרם התקבלה החלטה. הניסיונות לרכך עוד ועוד את חוק המרוכלים נועדו לרצות את שרי הליכוד כדוגמת השרים אופיר אקוניס וגילה גמליאל הטוענים כי החוק יזיק לליכוד במהלך הבחירות.

מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון עקץ את החרדים ואמר כי "לא מאמין שחבר כנסת חרדי יצביע בעד "חוק מרכולים" שנותן בסמכות ובידיעה היתר לחנויות נוחות או אחרות להיפתח בשבת".

כזכור, רק בסוף השבוע, הצהיר סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) בראיון ל"כיכר בכנסת" כי לא יהיו שינויים בחוק המרכולים, והעיר אילת או חנויות הנוחות בתחנות הדלק לא יוחרגו ממנו: "זה לא יהיה. לא תהיה פשרה, כי אנחנו לא נכניס חילול שבת לתוך החוק. זה לא יהיה. החוק יחול ככתבו וכלשונו כפי שהגיש אותו יו"ר התנועה".

בקואליציית שבת שוויון תוקפים ואומרים כי "הקואליציה קיימה מכירה פומבית הפוכה ומכרה את השבת, עקרונותיה וסמלה ההיסטורי למרכיבים בקואליציה המפעילים במחיר השבת".

רועי לחמנוביץ, מנכ"ל קואלציית שבת שוויון אמר כי "חוק וירטואלי, שאמור להיות מקודם על ידי דורשי טובת השבת, שלא ישנה כהוא זה בתמונת השבת בישראל, מוסיף חטא על פשע ומציג את השבת כסחורה הנמכרת בשוק ושניתן לספסר בה. יש כאן התעלמות מוחלטת מועסקים קטנים, מעובדים שירצו לעבוד בתחומים שהוחרגו ובעיקר זילות השבת ורצון להניחה בקרן זווית. לו דרעי ליצמן וגפני היו פועלים לחוקק את אמנת גביזון-מדן כחוק השבת הייתה השבת מבוצרת, נשמרת ויוצרת חיבור בין כלל החברה בישראל ומעל לכול מצמצמת את חילול השבת ורמיסתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר