יומיים אחרי ההספד והסערה

מנמיכים את הלהבות: "הגר"א שכטר אינו אפיקורס חלילה"

לאחר מלחמת ההספדים בלייקווד, ראשי הישיבות מנסים להנמיך את הלהבות: ר"י ליקווד הגר"י אולשין הבהיר כי לא התכוון חלילה לכנות את הגר"א שכטר כ'אפיקורס'. שני הרבנים ייפגשו בברוקלין? (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"א שכטר והגר"י אולשין (צילום: ארכיון כיכר השבת)

חילוקי הדעות בין גדולי ראשי הישיבות בארה"ב, שנחשפו אמש (מוצ"ש) ב"כיכר השבת", כמו גם "מלחמת ההספדים" על מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מעוררים סערה בקרב היהדות החרדית באמריקה שאינה רגילה למאבקים ולמלחמות פנימיות.

כזכור, הגאון רבי ירוחם אולשין, ראש ישיבת ליקווד, תקף בחריפות לאחר שיעורו היומי בסוף השבוע האחרון את הספדו של הגאון רבי אהרון שכטר מלפני שבועיים, בו טען כי "הישיבה שלו לא הושפעה ממנהיג הדור", וכינה זאת "שגגה הגובלת באפיקורסות".

ל"כיכר השבת" נודע כי הגאון רבי ירוחם אולשין התבטא בפני מקורביו כי "חלילה לא התכוון על מי מגדולי ראשי הישיבות שהינו בגדר אפיקורס חס ושלום, אלא בסך הכל ביקש להבהיר ולהצהיר כי כל עולם התורה והישיבות בארץ ובתפוצות הושפע ממרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל", כך לדברי המקורבים. הרב אולשין הסביר כי הביע את דעתו, "אולם חלילה מלהרבות מחלוקות בישראל בין גדולי תורה".

דברי הגר"א שכטר

דברי הגר"י אולשין

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"י אולשין אף הודיע למקורביו כי באם יהיה בכוחו, הרי שייצא מגדרו וישתתף הערב (ראשון) בדינר לטובת ישיבת רבינו חיים ברלין שיתקיים בברוקלין - בראשותו של הגר"א שכטר, זאת בכדי להוכיח קבל עם ועדה את חיבתם האישית של גדולי הדור איש לרעהו וכי המחלוקת היתה לשם שמיים ולגופן של דברים וטענות.

מקורביו של הרב אולשין סיפרו כי "ראש הישיבה ממעט לצאת מליקווד, גם למקומות בארה"ב, עקב השיעורים והשיחות אותם הוא מוסר מידי יום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר