אור בעזה

רצועת עזה תחובר לחשמל - משפחת גולדין תוקפת

את ההחלטה קיבל שר האנרגיה בשיתוף הגורמים הרלוונטיים לאחר שהרשות הביעה הסכמה לשלם את מלא הסכום עבור החשמל. משפחת גולדין "זו איוולת שמדינת ישראל מפקירה פעם אחר פעם את החיילים ששלחה לקרב.(בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

היום (ראשון) הורה שר האנרגיה יובל שטייניץ לחברת החשמל לחדש ממחר את אספקת החשמל הסדירה לרצועת עזה בשל "נכונות הרשות הפלסטינית לחדש את התשלום". החלטת השר התקבלה בתיאום עם מערכת הביטחון, כזכור, בחודש יוני האחרון, הרשות הפלסטינית ביקשה לצמצם את האספקה ולהפחית את התשלום החודשי מכ-40 מיליון שקל לכ-25 מיליון שקל. כעת, עם נכונות הרשות לחדש את התשלום, הנחה השר שטייניץ על החזרת המצב לקדמותו.

במשפחתו של סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, תקפו את ההחלטה ואת הממשלה.

"ממשלת ישראל בראשות נתניהו ושרי הקבינט בחרו היום להיכנע שוב לחמאס ולא התנו את השבת אספקת החשמל הסדירה לעזה בהשבת החיילים אורון והדר", נמסר בהודעה מטעם משפחת גולדין. והוסיפו: "זו איוולת שמדינת ישראל מפקירה פעם אחר פעם את החיילים ששלחה לקרב. עמדנו ברורה: יש להתנות ולהעמיד תנאים לכל מהלך הומניטרי שישראל והקהילה הבינלאומית מקדמים מול רצועת עזה בפתרון מיידי של השבת אורון והדר הביתה". לאה גולדין פנתה לתושבי רצועת עזה: "אמהות, אבות וילדים – חטיפת גופות זה דבר לא קביל, לא אנושי ולא הומניטרי. כל אמא רוצה לפקוד את קבר בנה ואי-השבת הדר גולדין לקבורה נחשבת לפשע באיסלאם. שימוש ציני נפשע בגופות נוגד את המצפון האנושי. אל תהיו בני ערובה בידי ארגון הטרור חמאס".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם פוסט ב"אלמונסק", עמוד הפייסבוק שלו בשפה הערבית. "הקבינט של מדינת ישראל אישר עקרונית לפני למעלה משנה תוספת של 100 מגה-וואט לרצועה, מעבר ל-120 מגה-וואט – אך הנושא ההומניטארי הוא לא חד-צדדי", נכתב. "גופות חיילי צה"ל – הדר גולדין ואורון שאול, שמוחזקות בעזה – הן נושא הומניטרי מובהק. על כן, מדינת ישראל לא תפעל בחיפזון ולא תאשר באופן סופי את התוספת בדמות 100 מגה-וואט בטרם תידון הסוגיה ההומניטרית הישראלית של השבת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול וכן החזקת האזרחים הישראלים המוחזקים בעזה".

נכון להיום, קיימים עשרה קווי מתח גבוה שמסוגלים לספק עד כ-120 מגה וואט לרצועת עזה. אך כעת, עם הנחייתו של השר שטייניץ, יתבצע כיוונון מחדש של הקיים והם יופעלו במלוא הקיבול החל ממחר. עלות צריכת החשמל בעזה נאמדת בכ-40 מיליון שקלים לחודש, שאותם מקזזת ישראל ממסי הרשות הפלסטינית.

משבר החשמל ברצועה החל כבר בחודש אפריל 2017, אז הודיעה הרשות הפלסטינית למתאם פעולות הממשלה בשטחים כי היא מפסיקה לשלם על צריכת החשמל שישראל מספקת לעזה. בתמורה על תשלום החשמל, דרשה הרשות לקבל את השליטה על רצועת עזה ועל מעברי הגבול וכן את תשלום המסים שתושבי הרצועה משלמים לחמאס עבור השירותים שהיא מעניקה – כגון בריאות וסחורות.

לאחר שחמאס דחה את הדרישות על הסף, החליט יו"ר הרשות אבו מאזן להפחית את אספקת החשמל ברצועה עד שישיג את השליטה עליה בחזרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר