חילולי השבת באשדוד

הרבי מפיטסבורג נועד עם הרבי מגור; תוקם ועדת רבנים

בעקבות חילולי השבת באשדוד נועד אמש האדמו"ר מפיטסבורג עם האדמו"ר מגור. בפגישה הוחלט על הקמת וועדה בראשות האדמו"ר שתעקוב אחר הטיפול של ראש העיר יחיאל לסרי בנושא (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מפיטסבורג והרבי מגור (צילום: יהושע פרוכטר, באדיבות המצלם)

בעקבות הדיווחים על החרפה בחילולי השבת בעיר אשדוד בשנים האחרונות, זאת בעקבות פתיחתם של מרכזי קניות ופעילויות פנאי בשבתות וחגים, שגוררים אחריהם עסקים נוספים - יצאו עסקני שבת בעיר אשדוד למאבק למען חיזוק שמירת השבת בעיר.

בעיתון 'המודיע' הופיעו בשבועיים האחרונים כתבות בנושא זה כאשר העסקנים התריעו על פריצת גדר של ממש בחומות השבת בעיר.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", במהלך השבת האחרונה ניתנו התראות לעסקים רבים הפתוחים בשבתות ובמועדי ישראל, גם בקניון 'ביג' מחלל השבת, שלטענת עסקנים אשדודים, בעקבותיו עסקים נוספים פתחו את שעריהם בשבת.

ההתראות שחולקו אינם דו"חות אלא צעד הרתעתי גרידא, והן באו בהוראת ראש העיר יחיאל לסרי, שמבקש להוכיח להנהגה החרדית כי הוא מתחיל לפעול בעניין.

אלא שעסקני השבת עדיין מאוכזבים. לדבריהם, לסרי ייבחן במעשיו רק בחלוקת דו"חות וקנסות ולא במצג שווא של התראות עמומות. "לסרי חייב לאכוף את החוק בכל העיר במידה שווה", הם מצטטים בשיחה עם "כיכר השבת" מהשופט שדן בעתירת בעלי עסקים אשדודים נגד תת האכיפה של העירייה.

בעקבות הידיעות על חילולי השבת ההולכים וגוברים הגיע אמש (ראשון) כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג, המנהיג החסידי הבולט באשדוד, אל מעונו של כ"ק מרן האדמו"ר מגור בירושלים, על מנת לדון איתו במציאת פתרונות לעצירת חילולי השבת.

הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס והרבי מפיטסבורג (צילום: יהושע פרוכטר)

ל"כיכר השבת" נודע כי בפגישה השתתף גם מזכיר הוועדה למען השבת, הרב יצחק גולדקנופף, ובה הוחלט על הקמת וועדה מיוחדת שתבחן את צעדי עיריית אשדוד בסוגיית השבת.

בוועדה יהיו חברים כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג, הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס, רבם של חסידי גור באשדוד, והרב יצחק גולדקנופף.

בנוסף הועבר מסר לראש העיר כי מצפים שיפעל במלוא הרצינות לאכיפת החוק ולשמירת הסטטוס קוו ועצירת חילולי השבת המתרבים, תוך שימוש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשות העירייה.

ל"כיכר השבת" נודע כי יש כוונה לשכור עו"ד מיוחד לשם ניסוח מחדש של חוק העזר העירוני. לדברי גורמים אשדודים, שכרו של העו"ד יעמוד על כרבע מיליון שקלים לחודש. אולם, עסקני שבת באשדוד תמהו על סכום העתק ושאלו מדוע לא ייקחו את עו"ד אורי פז שכבר מצוי עמוק בסוגיה כמי שהגיש את העתירה נגד עיריית אשדוד בעניין תת האכיפה של שמירת השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר