במוסדות החינוך

"תרבות זרה": איראן אוסרת את לימוד השפה האנגלית

לאחר הניצחון שהכריזו משמרות המהפכה האיראניים על המחאה האזרחית נגדם, מתברר כי השלטונות אוסרים על לימודי אנגלית בבתי הספר: "פלישה תרבותית של המערב" (העולם הערבי)

אלי אדלר | כיכר השבת |
ילדי בתי ספר עם המורה, באיראן. אילוסטרציה (צילום: Grigvovan / Shutterstock)

ראש "מועצת החינוך הגבוהה" באיראן מגלה, כי ארצו אוסרת על לימוד השפה האנגלית בבתי הספר יסודיים.

לדברי מהדי נאוויד-אדהאם, "לימוד אנגלית בתוכנית הלימודים של בתי ספר יסודיים ממשלתיים ולא-ממשלתיים מנוגדת לחוקים ולתקנות, משום שזה סולל את הדרך לפלישה תרבותית של המערב".

"התפיסה היא, שהחינוך היסודי הוא הבסיס עבור התלמידים לתרבות האיראנית", הוסיף הבכיר במערכת החינוך האיראנית, שהודיע כי ייאסרו גם שיעורי אנגלית מחוץ לתוכנית הלימודים.

עד כה, החלה הוראת האנגלית באיראן בבתי הספר בסביבות גיל 12 עד 14, ובלא מעט בתי ספר יסודיים מתקיימים שיעורי אנגלית גם לתלמידים מתחת לגילאים אלו, כמו גם לאחר שעות הלימודים לתלמידים שלומדים אנגלית במוסדות פרטיים ולתלמידים רבים ממשפחות מבוססות שלומדים בבתי ספר לא-ממשלתיים.

לאחרונה התריע מנהיגי הרפובליקה האסלאמית מפני סכנה של "פלישה תרבותית" למדינה, והמנהיג הרוחני העליון אייתוללה עלי חמינאי אף הביע בעבר את זעמו על "התפשטות הוראת השפה האנגלית לגני ילדים".

בנאום למורים, אמר הנשיא חמינאי, כי "זה לא אומר התנגדות ללימוד שפה זרה, אבל מדובר בקידום תרבות זרה במדינה ובקרב ילדים, מבוגרים צעירים ובני נוער. גם הוגים מערביים מודים שבמקום התרחבות קולוניאליסטית, הדרך הכי טובה ופחות יקרה תהיה הטמעת חשיבה ותרבות לדור הצעיר של מדינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר