תקלה מסוכנת

חולת סרטן בת 13 - נדבקה מזיהום בתרופה שיוצרה ב'טבע'

חולת סרטן בת 13 נדבקה בזיהום כתוצאה משימוש בתרופה "מורפין" של חברת טבע, כך עולה מבדיקה שבוצעה בבית החולים רמב"ם, לאחר שהילדה סבלה מחום וחולשה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מכה נוספת לחברת התרופות טבע: ילדת חולת סרטן בת 13 נדבקה בזיהום כתוצאה משימוש בתרופה "מורפין" של חברת טבע, כך עולה מבדיקה שבוצעה בבית החולים רמב"ם בחיפה.

על פי הדיווח ב-ynet, הילדה, שנמצאת במעקב של המחלקה האונקולוגית של רמב"ם ומטופלת בביתה, הגיעה לבית החולים עם תלונות על חום גבוה וחולשה, שם התגלה כי התסמינים הם תוצאה של זיהום חיידקי שבו לקתה. מבדיקה של רמב"ם נחשפה ההפתעה כי מקור הזיהום הוא דווקא בתרופה מורפין של חברת טבע, שבה מטופלת הילדה בביתה באמצעות עירוי.

תמיסת המורפין שהוזרקה לילדה, כך תואר על ידי בית החולים, נשלחת לביתם של החולים האונקולוגיים על ידי חברת טבע, יחד עם יתר התרופות, בשקיות אטומות. לצורך הבדיקה, לקחו בבית החולים תרבית מדגימה שנלקחה משקית אטומה שנשלחה לביתה של הילדה.

"בבית החולים לילדים רות ברמב"ם מטופלת נערה בת 13 שלקתה במחלה ממארת ונמצאת במעקב של רופאי המחלקה האונקולוגית לילדים", נמסר מרמב"ם. "הנערה, שמקבלת בביתה טיפול הכולל עירוי לווריד, הגיעה לפני מספר ימים עם מחלה וממצאים המצביעים על זיהום בדם. מהנערה נלקחו בדיקות דם שהוכיחו שאכן לקתה בזיהום חיידקי".

"המשפחה התבקשה להביא מהבית את שקיות העירוי כחלק מבדיקה מקיפה לזיהוי מקור הזיהום. בבדיקה שנעשתה בשקית עירוי אטומה שמספקת חברת תרופות חיצונית, התגלה אותו חיידק שאחראי ככל הנראה לזיהום. הממצאים דווחו כמקובל למשרד הבריאות, הנערה טופלה בזיהום, התאוששה, ושבה לביתה שם היא ממשיכה בטיפולים ביתיים במחלה שאיתה היא מתמודדת", נמסר מבית החולים.

מדובר בתרופה שמטרתה שיכוך כאבים עזים ועושים בה שימוש בדרך כלל רק במקרים של מחלות קשות דוגמת מחלת הסרטן. למותר לציין שחולים רבים העושים שימוש בתרופה חוששים כי מדובר בתופעה רחבה יותר.

מחברת טבע נמסר בתגובה: "במקרה המדובר התרופה - תמיסת מורפין להזרקה - מיוצרת ע"י חברת רפא והוכנה רוקחית באתר טבע באשדוד. בטבע אשדוד קיימת בקרה קבועה ואין כל אינדיקציה לקיום זיהום. עם קבלת הדיווח אתמול על האירוע שאירע לפני כשבועיים, טבע החלה בחקירת האירוע הנקודתי. חשוב לציין כי מדובר בזיהום היכול להגיע ממספר רב של מקורות, בהם ציוד רפואי. אנו מאמינים כי במקביל לבדיקתנו ייערכו בדיקות על ידי הגורמים המעורבים הנוספים לאיתור מקור הזיהום".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "דיווח על האירוע הועבר למשרד הבריאות. נפתח בירור מול חברת טבע לבדיקת הנסיבות".

מחברת רפא נמסר: "הצטערנו לשמוע על המקרה ואנו מאחלים רפואה שלמה והחלמה מהירה לילדה. אנו מייצרים תרופות איכותיות במפעל מתקדם, בהתאם לדרישות הרגולטוריות המחמירות של הרשויות באירופה (EMA) ולסטנדרטים הגבוהים של משרד הבריאות בישראל. אנו פועלים תוך בקרת איכות קפדנית בכל שלבי הייצור ועומדים באישורי התקינה ובסטנדרטים המחמירים ביותר, לרבות GMP. המוצרים הרלוונטיים עברו סטריליזציה סופית לפני יציאתם מהמפעל.

בבדיקה של כל נתוני הייצור והשחרור, נמצא כי התרופה יצאה ונשלחה מהמפעל כשהיא סטרילית, בטוחה ותקינה לחלוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר