"רשלנות לא מקצועית"

תביעה נגד כללית: ניתוח קיסרי הפך לכריתה

תביעה שהגישה יולדת צעירה כנגד קופת החולים כללית על סך 3.5 מיליון שקל חושפת טענות קשות במיוחד של האישה כנגד בית החולים סורוקה אליו הגיעה ללדת (בריאות, לידה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שוב תביעה נגד קופת החולים כללית בשל טיפול רפואי רשלני, שניתן לאישה צעירה בהריון במהלך ניתוח קיסרי שעברה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. הניתוח שנכשל הותיר אותה ללא רחם ועם נכות קשה לכל החיים. כך עולה מתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד שירותי בריאות כללית, הבעלים של בית החולים.

הצעירה מהדרום תובעת באמצעות עורכי הדין כרמי בוסתנאי וניצן כהן, כ-3.5 מיליון שקל בטענה כי איבדה את רחמה כתוצאה מרשלנות בית החולים.

לדבריה, מסכת הפעולות הרשלניות החלה לאחר שהיא הגיעה לבית החולים כדי ללדת והרופאים קבעו כי עליה לעבור ניתוח קיסרי דחוף, במהלכו נוצר הנזק החמור. בתביעה נטען, כי הטיפול הרפואי שניתן לה היה שגוי, ו"לא בהתאם לנורמות הרפואיות". כתוצאה מכך, בוצעו בה שני ניתוחים מיותרים, במסגרתם נדרש הצוות הרפואי לתפור את הקרע שנוצר - פעולה שלמעשה לא בוצעה בפועל.

על פי בדיקה של פתלוג שנערכה לאחר מכן לא בוצע התפר בקרע כנדרש. לבסוף החליט הצוות הרפואי להכריז, ללא כל הצדקה, על הוצאת הרחם "כפעולה של הצלת חיים" כשהוא מגדיר את מצבה כאנוש, וזאת כאשר לא היה מצב חירום ולא נשקפה לה סכנה. על פי כתב התביעה, בפני הצוות הרפואי עמדו אופציות אחרות לטיפול, אולם הם בחרו להוציא את רחמה.

עוד נטען בתביעה, כי אילו היו מבצעים לתובעת בדיקות פשוטות במהלך הניתוח הקיסרי, הרי שהדימום והקרע היו מתגלים קודם לכן, וניתן היה לטפל בבעיה באמצעות תרופות ואמצעים קלים אשר היו מונעים את הצורך בכריתת הרחם.

לתביעה צורפה דעתו של מומחה שקובע כי הכריתה הייתה מיותרת ומדובר בהחלטה חפוזה ובלתי מקצועית לדברי המומחה "שרשרת הפעולות הרשלניות של הצוות הרפואי בבית החולים, גרמו לכריתת רחם מיותרת לאישה צעירה, על כל המשתמע מכך, ומשכך נותרה לתובעת נכות בשיעור 40% לצמיתות".

מביה"ח סורוקה נמסר: "כתב התביעה התקבל בימים אלה. נלמד את פרטיו ונגיב כמקובל. נציין כי התנהלות הצוותים הרפואיים, ביניהם רופאים בכירים, היתה ללא דופי. כריתת הרחם להצלת חיי האישה היתה בלתי נמנעת".

קופ"ח חולים כללית טרם הגישה כתב הגנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר