מעצר לאור יום

כך לכדו המסתערבים חשודה בדואית שתכננה פיגוע • צפו

שתי נערות בדואיות בנות 19 שעמדו בקשר עם גורמי טרור מזוהי דאע"ש ותכננו פיגועים, נעצרו • צפו בסרטון דרמטי המתעד את מעצר אחת מהן ע"י המסתערבים לאור יום (בארץ)

(צילום: דוברות המשטרה)

השב"כ התיר היום (שני) לפרסום כי במהלך החודש שעבר, נעצרו שתי חשודות בדואיות, בנות 19, תושבות היישוב לקיה שבנגב, בגין חשד לקשר עם גורמי טרור מזוהי דאע"ש. כעת נחשף סרטון המעצר הדרמטי של אחת החשודות בידי יחידת המסתערבים של מג"ב.

הלוחמים נראים פושטים, לאור יום, על ביתה של החשודה ועוצרים אותה בתוך שניות ספורות.

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", במסגרת פעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל בחודש דצמבר 2017, נעצרו שתי אזרחיות ישראליות בנות 19, תושבות היישוב לקיה שבנגב בגין חשד לקשר עם גורמי טרור המזוהים עם דאע"ש.

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) כתבי אישום כנגד השתיים, רחמה אלאסד ותסנין אלאסד, בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

בחקירתן עלה, כי במהלך השנה האחרונה ביקשו לבצע פיגוע כנגד יהודים בשטחי מדינת ישראל, תוך בחינת מתווים שונים למימושו. בנוסף, הן עמדו בקשרים מול גורמי טרור "מזוהי דאע"ש" בחו"ל, ואף הונחו על ידי חלקם לבצע משימות הכנה לקראת הוצאתו של פיגוע לפועל.

כתבי האישום מתארים קשר שנוצר ב'טלגרם', באמצעות סים שרכשה במיוחד למטרה זו, בין תסנין לאדם המכונה "שייח' קאסם", הפועל ברשת האינטרנט בשם דאע"ש, ובמסגרתו הוא פנה אליה ושיתף אותה בדבר האפשרות לביצוע פיגוע בישראל, והיא הביעה נכונות עקרונית לסייע. בהתאם לכך הוא ביקש ממנה לבחון את הכניסות וסידורי האבטחה של התחנה המרכזית בבאר שבע, ושל אוניברסיטאת בן גוריון ומכללת קיי בעיר.

תחילה ענתה תסנין לשייח קאסם כי בתחנה המרכזית ישנם הרבה מוסלמים ועל כן לא ניתן לבצע שם פיגוע משום שאלה עלולים להיפגע.

אך בשלב מסוים יצרה תסנין קשר עם רחמה, והשתיים יצאו לסיור באוניברסיטת בן גוריון ובמכללת קיי על מנת לאסוף מידע "לצורך ביצוע פיגוע שמטרתו להרוג יהודים", על ידי הכנסת מזוודת נפץ למקומות הללו. לאחר מכן "הנאשמות הגיעו למסקנה כי לא ניתן להכניס מזוודת נפץ, משום שסדרי האבטחה שם אינם מאפשרים זאת", נכתב בכתב האישום.

כמו כן, רחמה ותסנין תכננו לצאת לחו"ל בעצמן, במטרה להצטרף ללחימה בשורות ארגון דעא"ש. בנוסף, הן פרסמו תכנים בשבח "המדינה האסלאמית" ותכנים מסיתים לפעילות טרור כנגד מדינת ישראל והיהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר