"התנהלות גפני תמוהה"

ח"כ מיכאל מלכיאלי: חנויות הנוחות? בלוף מהאופוזיציה

טוען ש"חוק המרכולים" הוא הטוב ביותר, תוקף את גפני, מסביר למה החרגת חנויות הנוחות זה בלוף, קובל על הדלפת התפטרות אזולאי ומעדיף את אלי ישי מחוץ לש"ס • ח"כ מיכאל מלכיאלי בראיון (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

שעות ספורות לאחר שמליאת הכנסת אישרה ברוב דחוק, של קול אחד בלבד, את חוק המרכולים המרוכך, מסביר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) בראיון ל"כיכר בכנסת" מדוע חברי הכנסת החרדים הסכימו להתפשר שהחוק לא יחול על תל אביב וחנויות הנוחות בתחנות הדלק, תוקף את ח"כ משה גפני ואומר כי התנהלותו תמוהה בכך שנמנע בהצבעה על החרגת חנויות הנוחות, מצהיר כי אין בכוונתו לכהן כשר בממשלה, מסביר את סערת התפטרות השר דוד אזולאי ומאשים כי מלשכת יו"ר הכנסת הדליפו ומסביר את מצבה של ש"ס בסקרים.

"החוק הזה מנציח את הסטטוס קוו", מסביר ח"כ מלכיאלי, "החוק הזה בא להיטיב עם אותם אנשים שפנו גם לבג"ץ בעתירה, ישבו בוועדות וגם פנו לשר הפנים וביקשו: 'אנא תבטלו את חוקי העזר העירוניים, על מנת שגם אנחנו נוכל לשבות בשבת'".

מצד שני אתה רואה שאותם בעלי מרכולים טוענים כי לבסוף החוק הזה מפקיר אותם...

"יש את המרכולים הגדולים שהם רצו להישאר פתוחים בשבת, אבל גם למקומות הקטנים אנחנו אומרים: החוק הזה יעשה סדר, יש את השלטון המרכזי שיכול לאכוף על השלטון המקומי לא לתת לקבוצות קטנות לפרוץ את קדושת השבת".

ח"כ מיכאל מלכיאלי בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

איך אתה מסביר שהחוק הזה היה אמור לחול על כל הארץ, לבסוף הוא לא חל על תל אביב ולא על חנויות הנוחות, לראשונה החרדים מצביעים בעד חילולי שבת...

"אני חושב שאם נעשה סדר בחוק נלמד שהנציגות החרדית עמדה בהתקפה מאוד קשה, מבית ומחוץ. אני אומר בצורה ברורה: החוק הזה מצמצם את חילולי השבת. אין ספק שהיה רצוי בתחילה שיחול על תל אביב, אבל ראינו שזה לא שייך, והנהגה החרדית בכנסת הבינה שזה המהלך הנכון, כולם".

באשר לחנויות הנוחות בתחנות הדלק מסביר ח"כ מלכיאלי כי "זה בלוף שהאופוזיציה מנסה להעלות כל פעם מחדש. רוב תחנות הדלק, כמעט 80%, נמצאות בשטח מועצות אזוריות, וכל חוקי העזר בכלל לא חלים עליה, אבל כשרוצים להסית...".

מלכיאלי מבקש לשבח את השר אריה דרעי ואומר כי "אנחנו רואים שדרעי, בתקופה האחרונה, שהרבה ניסו לרכך ולא הבינו הרבה דברים, הוא עמד בפרץ והלך עם החוק הזה עד הסוף, מתוך הבנה שזה החוק הטוב ביותר לעם ישראל ולשמירת השבת".

ההצבעה על חוק המרכולים, הלילה (צילום: יצחק הררי - דוברות הכנסת)

ח"כ מלכיאלי, אתמול שמעתי, כאן במשכן, חברי כנסת חרדים שאומרים שאם היו יכולים היו נמנעים, ואתה רואה שבסופו של דבר גפני נמנע בסעיף חנויות הנוחות

"ההתנהלות של גפני באמת תמוהה, במקום הוא התנצל, אני שמעתי אותו אומר 'לא הייתי צריך להתנהל כך, הייתי צריך להצביע בעד'. כל המפלגות החרדיות הצביעו בעד, לא יכול להיות שבתוך הנציגות החרדית יהיה מי שיצביע בעד ויהיה מי שיגיד 'הוא גוי של שבת שלנו'. אגב, בסוף על החוק הוא הצביע בעד, ובחוק יש את ההחרגה הזו, אני לא יודע לאיזה צורך הוא עשה את זה".

אני רוצה לדבר איתך על סערת דוד אזולאי, הוא משוחרר אחרי טיפול רפואי ומקבל הודעה שהוא מפוטר לטובת בנו, כך מפלגה חרדית צריכה לנהוג?

"לא הייתה שום הודעה שהוא מפוטר. הוציאו הודעות וציוצים כאילו הוא פוטר. הייתה התנהלות שהייתה אמורה להתנהל גם בתוך המשפחה, צריך לבדוק מי הלך והדליף את מכתבי ההתפטרות של אמסלם וסיידה. אנחנו יודעים מי הדליף. תבדקו מי קיבל את המכתב. לשכת יו"ר הכנסת ולשכת הבחירות ומאחד מהם זה יצא, אנחנו יודעים את זה".

השר אזולאי ובנו ינון יחד עם ח"כ מלכיאלי, אתמול בסיעה

אולי מי שהתנהל ללא מחשבה זה מי ששלח את מכתבי ההתפטרות לפני שעדכן את השר אזולאי?

"אתה צריך להבין דבר אחד, שהייתה איזו התנהלות, לא היה אמור לצאת שום דבר, אנחנו מצפים מלשכות מכובדים לא להדליף. צריך לקרוא לאנשים להפסיק להדליף דברים החוצה".

תגיד, בקרוב נראה אותך שר הפריפריה או שר אחר?

"לא, לא. ברוך השם אני בכנסת, נהנה מעבודת הכנסת. לא עומד על הפרק. אין דבר כזה, טוב לי פה בכנסת, אני כאן בכדי להגיש הצעות חוק".

מה אתה חושב על הסקרים שאתם עדיין סביב ארבעה-חמישה מנדטים?

"קודם כל לפני שלושה חודישם היינו מתחת אחוז החסימה וכעת חמישה. אני תמיד אמרתי, כאחד שמסתובב בארץ, יש קהלים שאומרים שהבטחנו וקיימנו".

כשמדברים עם ח"כ מלכיאלי על השאלה האם צריך להחזיר את אלי ישי לש"ס, הוא מסרב להיכנס לנושא ואומר שמועצת החכמים היא שתכריע, כשלחצנו אותו הוא רמז על דעתו השלילית למהלך: "אני חושב שכל מי שמורשת מרן חשובה לו חייב להיות בש"ס, מי שמורשת מרן הייתה אינטרס בשביל להתקדם למקום, אין לו מה לעשות בש"ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר