התבטאות נדירה

ראש המוסד: ''יש לנו עיניים ואוזניים באיראן"

יוסי כהן, מי שעומד בראשות "המוסד למודיעין ולשירותים מיוחדים", פרס היום את הערכתו לגבי המגמות המסתמנות במזרח התיכון, והפגין ביטחון באשר ליכולותיו בתוך איראן (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש המוסד יוסי כהן (צילום: Amos Ben Gershom/GPO)

ראש המוסד יוסי כהן אומר היום (שלישי) בנאום מעניין, כי "יש לנו עיניים, אוזניים - ויותר מכך אם תרצו - גם באיראן".

בכנס של משרד האוצר בבנייני האומה, התייחס כהן בין היתר למהומות באיראן, ואמר כי "לא צריך לפתח ציפיות למרות שאשמח לראות מהפכה משמעותית. האזרח שם מבכה את יומו על רקע מצבו הכלכלי המאכזב, משום שהציפייה מהנשיא רוחאני הייתה שכלכלת הפרט והחברה תשתפר".

"מולם עומדים כוחות שבמאמץ גדול מאוד, ולא על פי שמירה על זכויות אדם, פועלים נגד כל מי שינסה להרים ראש באיראן. חוינו את זה במהפכה הירוקה שדעכה, היו הרבה נפגעים".

ראש המוסד הוסיף ופרס את הערכתו, כי "הסכם הגרעין הרע, שלא היה אמור להיחתם, שיפר את מצבה הכלכלי של איראן. הכלכלה הייתה בשפל בשל הסנקציות החריפות. מכלכלה נחותה היא צומחת ופורחת. הדבר הזה לא משרת בהכרח את האזרח ולכן הם ברחובות".

ובאשר למגמות הכלליות במזרח התיכון, אמר כהן: "נוצר מסדרון אווירי ויבשתי ששופך למזרח התיכון לוחמים שיעים מדגמים שונים. יחד עם השיעים בגבולנו הצפוני נוצרות קואליציות קטנות שמטרידות מאוד. גם מנהיגים בעולם הסוני מביעים דאגה מפני התפשטות איראנית והתחמשות ארגונים שיעים בנשק מדויק".

"ניכרים שינויים דרמטיים בהבנה האמריקנית את האיומים האסטרטגיים והדאגה לשלום העולם כולו בשל השאיפות הדרמטיות שיש באיראן, בנכונות שלה וברצונה להפעיל כוחות וגם טרור. השינוי הזה הוא לטובה מבחינתנו", סיים ראש המוסד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר