מגיב למבוכה

נתניהו על הקלטות בנו יאיר: "הוא היה תחת השפעת אלכוהול"

ראש הממשלה מגיב לראשונה להקלטות בהם נשמע בנו יאיר "מודה" בקשריו עם טייקון גז, ומכחיש כל קשר להחלטתו לאשר את מתווה הגז. גם בנט הפתיע בהגנה על נתניהו. צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תגובתו של ראש הממשלה למבוכה הגדולה שגרם לו בנו (צילום: עפר מאיר, ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לדברים המביכים שאמר בנו יאיר בהקלטה שנחשפה ב'חברת החדשות': "בני יאיר כינה אתמול את דבריו בצדק 'דברי הבל'. הוא עשה את זה תחת השפעת אלכוהול והתנצל על כך. הוא אמר שאלה לא הערכים שעליהם הוא התחנך בבית".

בשולי ארוחת צהריים משותפת בירושלים עם שגרירי מדינות נאט"ו בישראל, הגיב נתניהו ישירות לאמירה של בנו יאיר לבנו של טייקון הגז קובי מימון, מבעלי מאגר 'תמר' כי "אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר".

בכך נשמע נתניהו ג'וניור, ככל הנראה כשהוא בגילופין, "מאשר" את קשרי אביו לכאורה עם המיליארדר קובי מימון, באוזני הבן ניר מימון.

יאיר נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/Flash90)

"אין לי שום קשר עם קובי מימון", חרץ אביו, ראש הממשלה. "פגשתי אותו בערך לפניי עשר שנים ואני לא מכיר את הקשר של יאיר עם בנו אבל אני רוצה להתייחס לעניין הגז. אני פעלתי בעניין הגז לטובת ישראל. אני לא פעלתי נגד קובי מימון. זאת לא הייתה המטרה שלי אבל זו הייתה התוצאה של פעילותיי. מסקנות ועדת ששינסקי לא היטיבו עם קובי מימון בלשון המעטה. בעלי חברות הגז והנפט בהם קובי מימון היו צריכים לשלם מס. עבור קובי מימון זה אומר שהוא ישלם למדינה, הוא יאבד מההכנסות שלו לטובת קופת המדינה מאות מיליוני שקלים וייתכן שלמעלה מזה".

ראש הממשלה, היום (צילום: אוהד צויגנברג, ynet)

"מתווה הגז בא לתקן עיוות. היה פה שדה אחד, מונופול, שקובי מימון החזיק 25 אחוזים. מתווה הגז פתח את שוק הגז לתחרות על ידי כך שהוא פותח עוד שדות. כל בעלי המניות של 'תמר' יש להם גם מניות ב'לוויתן' חוץ מאדם אחד - קובי מימון. עכשיו, ברור שאנחנו פותחים את זה לתחרות. זה משנה לגמרי את מעמדו ואת ערך החזקותיו. אתה ידעת את זה? לא. יאיר גם לא ידע את זה, לא היה לו מושג. הוא אמר את זה תחת השפעת לאכוהול בהלצה יחד עם חבר, הסתלבט על חבר. כל מי שמצוי בעובדות של עסקי הגז יודע בדיוק את מה שאני אומר ואת אמיתות הדברים ולכן הטענה שהיטבתי עם קובי מימון היא אבסורדית מלכתחילה".

באשר לפרסום הקלטת אמר נתניהו, "מה שאני יודע, שהנהג במשרד ראש הממשלה הקליט בסתר אנשים מאובטחים, הלך וניסה למכור את ההקלטה הזאת לפי הבנתי לפחות לשני גורמים מרכזיים בתקשורת תמורת עשרות אלפי דולרים והם סירבו. אני חושב שזכות הציבור לדעת. ראוי שחדשות 2 יודיעו אם אכן רכשו וכמה שילמו עבור הקלטת הסתר הזאת".

מוקדם יותר הפתיע יו"ר 'הבית היהודי' שר החינוך נפתלי בנט כשאמר בראיון לגלי צה"ל, "אני מוכן להתייחס לראש הממשלה ולא למשפחתו. אני מכיר אותו מ-2006 ומעולם לא התייחסתי למשפחתו. אני לא נכנס לנושא בכלל".

נתניהו בוויכוח עם בנט. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. לא הייתי רוצה חלילה שיעשו דבר כזה על אחד מארבעת ילדיי לכשיגדלו, אני רוצה הפרדה. אין לי בעיה להעביר ביקורת ואפילו חריפה בנושאים שאני חלוק עם ראש הממשלה אבל משפחה זה מחוץ לתחום. לא צריך לגרור את המשפחה לאותה קלחת", הוסיף שר החינוך הנחשב ליריב פוליטי מר של נתניהו.

באשר לעצם הטענות על האינטרס הסמוי שעמד בבסיס העברת מתווה הגז, אמר בנט: "לוגית זה לא הגיוני. המתווה הזה פוגע בקובי מימון כי הוא יצר לו תחרות. תמכתי במתווה הגז ואני עדיין תומך. מדובר במיליארדים שהולכים לאזרחי ישראל. לא היה שם שום משחקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר