תמיכה בטרור

אלו משכורות העתק של המחבלים בכלא הישראלי

משרד הביטחון חושף כי הרשות הפלסטינית מעניקה למחבלים הכלואים בכלא הישראלי - יותר ממיליארד שקלים בשנה. שר הביטחון ליברמן דורש שהכסף ירד מתקציבי הרשות (חדשות)

מחבלים משוחררים מתקבלים בחגיגות ברמאללה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

משרד הביטחון חשף הבוקר (שלישי) את הסכומים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים שמרצים מאסר בבתי הכלא בישראל. לשם המחשה, מחבל תושב ישראל, נשוי עם שלושה ילדים, שמרצה מאסר עולם, מקבל בכל חודש 10,950 שקלים.

בשנת 2017 שילמה הרשות הפלסטינית לאסירים ולאסירים משוחררים יותר מ-550 מיליון שקלים ולמשפחות מחבלים מתאבדים ולפצועים כ-687 מיליון שקלים. מדובר כשבעה אחוזים מהתקציב הכללי של הרשות הפלסטינית שמיתממת וטוענת כי אינה עוסקת בטרור.

לפי נתוני הרשות, מחבל שנגזר עליו מאסר של 5-3 שנים מקבל אלפיים שקלים בחודש ואילו מחבל שנגזרו עליו 35-20 שנים מקבל 10 אלף שקלים בחודש עד סוף חייו. מחבל נשוי מקבל תוספת של 300 שקלים בחודש ואם יש לו ילדים הוא מקבל בעבור כל ילד תוספת של 50 שקלים.

מחבלים תושבי ירושלים מקבלים מהרשות הפלסטינית תוספת של 300 שקלים ואילו מחבלים ישראליים מקבלים תוספת של 500 שקלים בכל חודש. לשם המחשה, השכר הממוצע ביהודה ושומרון עומד כיום על קצת יותר מאלפיים שקלים

הנתונים נחשפו במסגרת תזכיר החוק למניעת לפעילי טרור ולמשפחותיהם על ידי הרשות הפלסטינית. לפי תזכיר החוק, בתום כל שנה יביא שר הביטחון לאישור הקבינט הביטחוני-מדיני דו"ח שמסכם את התשלום השנתי שהעניקה הרשות הפלסטינית לפעילי טרור. בהתאם לדו"ח ינוכה הסכום מתוך הכספים שמועברים לרשות על ידי ממשלת ישראל כחלק מההסכמים של גביית המיסים.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר: "הרשות הפלסטינית משלמת יותר ממילארד שקלים בשנה למחבלים ובני משפחותיהם ובכך מעודדת ומנציחה את הטרור. ברגע שהתשלומים וגובהם נקבעים בהתאם לחומרת העבירה וזמן המאסר מדובר במימון פיגועים נגד אזרחי ישראל. אין דבר שממחיש יותר את תמיכת הרשות הפלסטינית בטרור. חובתנו להפסיק את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר