הכנסת הרימה יד

אושר החוק להצלת ערוץ 20 מסגירה מיידית

בשבועות האחרונים הפגינו עובדי ערוץ 20 המסורתי-ימני, בעקבות התנכלויות שהם חוו וסכנת סגירה ממשית. חוק חדש שאושר היום במליאת הכנסת, צפוי להציל אותם (ברנז'ה, מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הפגנת עובדי ערוץ 20. ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה את "חוק ערוץ 20", המאפשר הפיכת ערוצים יעודיים לערוצים מסחריים, ביניהם גם ערוץ 20 הימני-מסורתי.

בהצעת החוק נקבע, כי ערוץ 20 יוכל לשדר חדשות במתכונת מוגבלת, לממן את עצמו באמצעות פרסומות וחסויות לאירועים משודרים.

כמו כן, לפי חוק זה מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין יאוחדו, כדי שרק גורם רגולטורי אחד יפקח על הערוצים וייחסך תקציב גדול במימון הנוכחי של שני המנגנונים המקבילים.

לאחר אישור החוק, אמר שר התקשורת איוב קרא: "זו תחילתה של 'מהפכת קרא' להתאמת הרגולציה לטכנולוגיה ולמציאות העולמית החדשה. אני מבטיח שהחוק יעבור במליאה בקריאה שנייה ושלישית עד סוף החודש".

יוזמת החוק, ח"כ שרן השכל (הליכוד), הגיבה לאישור: "אנחנו ניצבים היום בפני צעד משמעותי בתחום התקשורת המשודרת בישראל, צעד שאפשר להגדירו כתחילתה של מהפכה. אני שמחה שזו גם עמדתם של שר התקשורת וממשלת ישראל. אין כל הצדקה מוסרית או כלכלית להתערבות של גורם ממשלתי בתכנים של גוף שידור, ולכן מודל הערוצים הייעודיים הוא מודל מיותר, שלא לומר פסול, ואין עוד מקום לקיומו − כפי שקבעה גם המועצה לשידורי כבלים ולוויין כבר לפני שנה."

מנכ"ל הערוץ שכזכור עמד לאחרונה בפני סגירה, שכי פרנץ, פרסם הודעה בה נאמר: "העברת החוק היא הצעד הראשון בדרך להצלת הערוצים הייעודיים אשר קורסים תחת עול הרגולציה. הדיונים המקצועיים העלו כי גם חברינו בערוצים 9, 24 והאלא.טי.וי. נמצאים במצב דומה לזה של ערוץ 20, ובזכות החוק יוכל הציבור הישראלי ליהנות מתוכן מגוון ואיכותי לו הוא ראוי. אנו מקווים כי הנחישות של שר התקשורת איוב קרא אשר חרט על דגלו לחולל מהפכה בשוק התקשורת, תבשיל לכדי מעשים של ממש ויאפשרו שוק פתוח נטול רגולציה מכבידה ומיותרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר