דיכוי המחאה

3,700 מפגינים נעצרו בגל ההפגנות באיראן

דיווחים פנימיים מאיראן טוענים כי הרשויות עצרו בשבועות האחרונים כ-3700 בני אדם. לטענת איראן, המהומות דוכאו והם ממשיכים להטיל את האשמה על ישראל (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההפגנות באיראן (צילום: EPA-EFE/ABEDIN TAHERKENAREH)

המנהיג הרוחני העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, אמר היום (שלישי) שארצו סיכלה ניסיונות של ארצות הברית ובריטניה לגרום למהומות במהלך גל ההפגנות האחרון. "האויב שוב ושוב מבצע מהלכים ומובס כל פעם", אמר חמינאי. "זה בגלל ההתנגדות, בגלל התעוזה העממית החזקה הלאומית".

הפגנות המחאה באיראן בגלל המצב הפוליטי והכלכלי במדינה התפשטו בסוף חודש דצמבר ליותר מ-80 ערים. 21 בני אדם נהרגו במהלך ההפגנות בעימותים עם כוחות הביטחון המקומיים. מחוקק רפורמיסטי אמר היום שכ-3,700 בני אדם נעצרו בשבועיים האחרונים באיראן בעת המחאה הציבורית הגדולה - מספר גבוה בהרבה מזה שפרסמו הרשויות.

כזכור, האיראנים יצאו בחודש שעבר בהמוניהם לרחובות כדי להביע את זעמם על שיעור האבטלה הגבוה ועל השחיתות הציבורית. הייתה זו המחאה הגדולה ביותר שנראתה ברפובליקה האסלאמית מאז הבחירות השנויות במחלוקת לנשיאות ב-2009. בחלק מהפגנות המחאה קראו המוחים להפיל את הממשלה.

אתר החדשות הרשמי של הפרלמנט האיראני, icana.ir, ציטט את המחוקק מחמוד סאדקי מטהרן שאמר שכוחות ביטחון וכוחות מודיעין עצרו בנפרד מפגינים ולכן קשה לאמוד במדויק את מספר העצורים.

שר הפנים האיראני עבדול ראזה רחמאני פאזי, אמר שלכל היותר השתתפו כ-42 אלף מפגינים במהלך המחאה בסוף החודש שעבר. סאדקי טען ש-3,700 בני אדם נעצרו, מה שאומר שהרשויות האיראניות עצרו כמעט עשרה אחוזים מהמפגינים.

לפני כמה ימים טען המשטר האיראני שהמחאה דוכאה. במקביל, תומכי הממשלה יצאו להפגין ברחבי המדינה בעד ה'שלטונות ונגד המחאה. ארה"ב וישראל הביעו את תמיכתם במוחים האיראנים, אולם הכחישו את טענת הרשויות באיראן שלפיהן הן אלו שעודדו את ההפגנות נגד המשטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר