תנו לנו לחדש לכם: מיתוג עסק חדש - הלקוחות נשארים?

מותג מנצח לא מחליפים, אומר הפתגם הנבון. אבל, מותג מנצח יכול תמיד להתחדש ולהחליף את פניו לפנים חדשות. מיתוג מחדש מעניק לעסק ריענון וחיות. משפר את התדמית והקונספט שלו. אפשר לומר שעסק שמשנה את המותג שלו הוא בבחינת 'אותה הגברת בשינוי האדרת', אבל תמיד ישנן הפתעות מגניבות (צרכנות, שיווקי)

יאיר מלכה. מנכ"ל ומבעלי רשת קפה גרג. (צילום: הלד צלמים)

כמה פעמים נתקלתם במעדן אהוב כשמעל גבי המכסה שלו מחייכת דמות חדשה? מתי לאחרונה יצא לכם לפגוש בשלט מחודש של עסק ותיק, שעליו מנצנץ לכם לוגו מרענן בלתי מוכר? לזה קוראים מיתוג מחדש.

הסיבות ליציאה לתהליך מיתוג יכולות להיות מגוונות ומתוך רצון להשיג מטרות שונות. כך למשל יאיר מלכה מבעלי רשת קפה גרג מרגיש צורך לרענן את המותג אחת לכמה שנים. "כמו שאני מחדש את התפריט מידי פעם, כך אני צריך גם לרענן את הנראות והעיצוב של המותג. החדשנות מזרימה דם חדש למותג ולהקוחות תמיד מגיבים בחיוב".

שוחחנו עם זוהר בנזינו, מנהלת השיווק של רשת WeShoes שלפני המיתוג מחדש נקראה "קרוקס אנד מור". ביקשנו לשמוע על מיתוג העסק מחדש שביצעו בשנה האחרונה, ולהבין מה עומד מאחוריו.

"החלטנו לצאת למהלך של מיתוג מחדש בעקבות ההתרחבות של הרשת," אומרת זוהר ומסבירה, "עברנו מחנות של מותג אחד לרשת חנויות המונה מעל 20 מותגים שונים, מתוך הידיעה שאנחנו רוצים להיות רחבים ככל הניתן ולפנות לכל קהלי היעד: נשים, גברים, ילדים. הוספנו מותגים איכותיים מרחבי העולם, כמו:Blundstone, Beira rio , Tsukihoshi, Natural world, Desigual, Scholl ועוד".

"במאי 2017 השקנו את מרבית סניפי הרשת (כ- 60 סניפי מקרית שמונה ועד אילת) ומיתגנו את סניפי קרוקס אנד מור למותג החדש: ווי שוז."

אז הרמתם כוסית והשקתם את המותג החדש, איך התקבל המהלך אצל הלקוחות?

"המהלך היה גאוני, הלקוחות הצביעו ברגליים, הם נותרו נאמנים למותג ואף הגדילו את הרגלי הצריכה שלהם. הלקוחות הוותיקים הבינו שקרוקס אנד מור לא נעלם להם, הוא רק שדרג את עצמו ואת שמו לווישוז. המיתוג החדש פתח את הדלת גם ללקוחות חדשים, רבגוניים, אוהבי אופנה ואוהדי טרנדים חדשים לצד נוחות ואיכות ללא פשרות"

מיתוג מחדש כולל לעיתים רק שינויים בעיצוב וצבעי הלוגו, ולפעמים גם עדכונים לשם המותג. בשונה מהמהלך הדרמטי שעברה רשת ההנעלה WeShoes, מותג הסירים הנודע 'סולתם רדד' שעובר בימים אלה מהלך מיתוג מחדש, נפרד מהמילה רדד בשמו של המותג ונשאר רק עם השם "סולתם" שהוא המותג המוביל בסירים כבר למעלה מ- 70 שנה ונהנה ממודעות גבוהה מאוד.

קפה גרג לפני ואחרי.
סולתם לפני - מימין, ואחרי משמאל
מקרוקס אנד מור לווי שוז.

בסופו של דבר, מהלכי מיתוג מבקשים לחזק את החיבור בין הצרכנים למותג. "ריענון המותג הוותיק הציב בפנינו אתגר חדש, וכשמדובר במותג מוכר ומצליח כמו סולתם האתגר הוא כפול, למרות שהמותג זוכה למודעות גבוהה, מצאנו לנכון לרענן אותו מחדש", מספר ישראל מאיו מנכ"ל משותף בסולתם ומבעלי החברה.

"עלה צורך להעצים אותו ולתת לצרכנים מענה הולם למותג שיעלה בקנה אחד עם האהדה שלה הוא זוכה. מטרת המהלך היא להגדיל את פלח השוק שלה ולהגיע גם לקהל יעד צעיר יותר, ולתפוס ולחזק את מקומה והשפעתה בתחום סירי הבישול האיכותיים".

גם זוהר בנזינו מרשת weshoes חושבת שהם הצליחו לקלוע לטעמו של הקהל. "אנחנו מאבחנים היטב את הדי אן איי הישראלי, בשנים עברו היו לנו כבר הצלחות מסחררות עם נעלי קרוקס ובלנסטון ואנחנו ממשיכים להוביל ביבוא של המותגים והדגמים הכי חמים בעולם ההנעלה. ברשת שלנו יש מגוון רחב יותר לבחירת הלקוח הישראלי ולכן, יכול כל לקוח למצוא את הנעליים האידיאליות עבורו".

הייחודיות של מיתוג ווי-שוז נובעת מהמותג קרוקס עליו נשענה הרשת שנים ארוכות. "קרוקס היה וימשיך להיות מותג מנצח ומוביל במכירות אצלנו גם כיום", אומרת בנזינו. "חשוב לנו תמיד להעצים אותו. לקוחות וותיקים רבים נהנים לרכוש את ה'קרוקס' הישן והטוב שלהם שוב ושוב. במיוחד בציבור החרדי קרוקס הינו מותג מוביל, לכן בצורה יוצאת דופן, היה חשוב לנו להשאיר את החנות בבני ברק תחת השם קרוקס אנד מור".

כך או כך, במרבית מהלכי המיתוג הגדולים, הצרכנים הם המרוויחים משירות משופר, נוחות ומבחר גדול ליותר של מוצרים לבחירה. צאו לחפש את המותג האהוב עליכם ותבדקו אם הוא עדיין נראה כמו שאתם זוכרים אותו מהילדות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר