הפיגוע הירי בחוות גלעד

המצוד אחר המחבלים: כתר הוטל על הכפרים באזור שכם

בעקבות פיגוע הירי בסמוך לחוות גלעד בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, פועלים כוחות צה"ל וכוחות מיוחדים בניסיון לאתר את המחבלים • כתר הוטל על הכפרים באזור שכם ונערכים סריקות (חדשות)

(צילום: דובר צה"ל)

בעקבות פיגוע הירי אמש (שלישי) בסמוך לחוות גלעד בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, אב לשישה ילדים, פעלו הלילה כוחות גדולים של צה"ל בסיוע כוחות מיוחדים בניסיון לאתר את המחבלים המתועבים.

הלוויתו של הרב רזיאל שבח הי"ד תערך היום בשעה 13:00 בחוות גלעד.

כוחות מהחטיבה המרחבית "שומרון" יחד עם כוחות מיוחדים, ביצעו כתר על כפרים במרחב העיר שכם וערכו סריקות אחר המחבלים. חקירת הפיגוע נמשכת בשיתוף השב"כ.

הרב שבח הי"ד מקבל מידי הראשל"צ את תעודת "יורה יורה" בחודש תשרי האחרון (צילום: פוטו אריאל)

לאור הערכת המצב שנערכה הוחלט לתגבר את אזור יהודה ושומרון בכוחות נוספים. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול יום ולילה על מנת לשמור על ביטחון תושבי הגזרה ותושבי מדינת ישראל".

אמש ערך מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, הערכת מצב באזור הפיגוע בהשתתפות מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב, ומפקד החטיבה המרחבית "שומרון", אלוף-משנה גלעד עמית.

בהערכת המצב הוחלט על שורת צעדים לאיתור המחבלים בהם ביצוע בידוק מלא בכניסות וביציאות לעיר שכם ופריסת כוחות רבים ומחסומים באזור.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה בזירה (צילום: דובר צה"ל)

המחבלים, ירו עשרות כדורים לעבר רכבו של הרב שבח הי"ד, תוך שהם מנצלים את החשיכה באזור וחופש התנועה לפלסטינים בכבישי יהודה ושומרון שאפשרו להם להימלט מזירת הפיגוע במהירות. יחד עם זאת, המדיניות הזו לא אמורה להשתנות במטרה להפריד בין גורמי הטרור לאוכלוסייה וחסור התועלת בסגירת הכבישים המשותפים לפסלטינים.

הזרוע הצבאית של חמאס, מסרה לאחר הפיגוע כי "הפיגוע בשכם הוא התגובה המעשית הראשונה באש כדי להזכיר למנהיגי האויב ומי שמאחוריהם שמה שאתם חוששים ממנו מגיע, וכי הגדה תישאר סכין בגוף שלכם". עם זאת, היא לא נטלה אחריות בפועל. יצוין כי תגובה של הזרוע הצבאית של חמאס לפיגועים ביו"ש היא דבר חריג.

גם החמאס עצמו שיבח את הפיגוע הרצחני ואמר כי "מברכים על הפעולה ההירואית אשר מגיעה כתוצאה מפשעיה של ישראל נגד עמנו בגדה, בירושלים ובמסגד אל אקצה. כל התוכניות שנועדו לערער את ההתנגדות ייכשלו. ממשלת ישראל נושאת בהשלכות ובתוצאות של מדיניותה הגזענית והקיצונית".

(צילום: דובר צה"ל)

בתוך כך, במהלך מעצר של כוח צה"ל בעיר יריחו התפתחה הפרת סדר אלימה בה השתתפו כ-100 פלסטינים אשר זרקו בלוקים, והבעירו פחים וצמיגים לעבר הכוח. כוח צה"ל הגיב בירי לעבר מפרי סדר מרכזיים.

במהלך סריקות בעיר חברון שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה", כוחות צה"ל בשיתוף שב"כ תפסו כספי טרור בשווי אלפי שקלים.

כמו כן, הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש ובבקעה 11 מבוקשים אשר חשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. החשודים הועברו לחקירה.

יוזכר כי בימים האחרונים חקרו כוחות הביטחון מידע שהתקבל על פלסטיני חמוש שהסתובב באזור הצומת. תושב יצהר, ישי הרמתי, סיפר כי בצומת ג'ית, כחצי קילומטר מזירת הפיגוע, עצר הלידו מכונית כשהנהג הערבי שלף אקדח לכיוונו אך מסיבה שאינה ברורה לא ירה ונמלט.

"הרגשתי שהיה לי נס. זה היה אירוע של שנייה וחצי. ראיתי את הרכב נמלט לתוך שכם בחזרה", סיפר הרמתי.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר