בעקבות הפיגוע

ליברמן בוחן את הסדרת המאחז חוות גלעד

שר הביטחון הודיע כי הורה לבחון את הסדרת המאחז חוות גלעד בו התגורר הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע • שקד: "חשוב לאשר בניה בכל רחבי יהודה ושומרון" (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן. ארכיון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון, פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (רביעי) לפיגוע הירי בשומרון, בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, ומצהיר כי הנחה לבחון את ההכרה בחוות גלעד - מקום מגורי הנרצח - כיישוב מן המניין.

לדברי ליברמן: "כוחות הביטחון עסוקים במצוד אחר המחבלים שרצחו הלילה בחוות גלעד את הרב רזיאל שבח הי"ד. אני כואב את אבלה הכבד של רעייתו יעל וששת ילדיו. הוריתי לראשי משרד הביטחון להעניק סיוע למשפחה ולתושבי חוות גלעד".

שר הביטחון הוסיף כי "במקביל הנחיתי לבחון את הסדרת המאחז חוות גלעד ואת הפיכתו לישוב מן המניין ביו"ש".

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה גם היא לפיגוע ואמרה מוקדם יותר הבוקר כי "‏רצח רזיאל שבח ז"ל לא יישאר ללא תגובה. התשובה שלנו תהיה הסדרת היישוב חוות גלעד.

"במקביל, חשוב לאשר בניה בכל רחבי יהודה ושומרון. הם מבקשים לעקור, אנחנו נבנה; הרש"פ מדרבנת ומממנת מחבלים, אנחנו נפריח את החיים. הפלסטיניים יבינו שרצח ישראלים פוגע גם בהם".

שר המודיעין והתחבורה ישראל כץ אמר: "כואב את הטרגדיה של משפחתו של רזיאל שבח ומשתתף באבלם הכבד של ששת ילדיו ואלמנתו. מחירון המחבלים שמוביל אבו מאזן הוא תמריץ נוסף לרוצח הנתעב. ההנהגה הפלסטינית מוכיחה שוב כי היא משיטה ידה לטרור ולא לשלום. מדינת ישראל וכוחות הביטחון יעשו הכל על מנת להגיע אל המחבל ולמצות עימו את הדין".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי "הלב נקרע מהאובדן של האיש הצדיק רזיאל שבח ז"ל - תושב חוות גלעד שבשומרון. קשה להסתכל על התמונה המשפחתית המאושרת הזו שהפכה בן רגע לאלמנה ושישה יתומים.

"לא ייאוש מוביל את הרוצחים תושבי שכם וסביבתה, אלא תקווה לכונן כאן מדינה ערבית-מוסלמית נוספת בליבה של ארץ ישראל. לא כלא ולא עונש מוות בלבד ירתיעו את מי שמוכן להילחם. רק הפסד ממשי של הדבר שלמענו הוא נלחם - השליטה בארץ.

"אנחנו בממשלת ישראל צריכים לגדוע את האשליות המסוכנות הללו. להכיר ביישוב חוות גלעד, להרחיב ולשלש אותו, להכפיל את אישורי הבנייה המתוכננים החודש ביו"ש, ולהתחיל בהחלה מדורגת של הריבונות שלנו ביו"ש. צעדים כאלה יביאו לא רק לשקט והרתעה אלא גם לשלום ושגשוג לכולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר