הסערה בחיפה

אריה בליטנטל מתגונן ומבטיח: "נמשיך לרוץ יחד"

אריה בליטנטל, נציג אגו"י בחיפה, מתייחס לראשונה לסערה סביב הרס הישיבה ופגישת ליצמן ויהב, מסביר למה לא חתם על מכתב המחאה ובטוח כי אגודה ודגל ימשיכו לרוץ יחד (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בליטנטל ויהב. ארכיון (צילום: ניר בלזיצקי / עיריית חיפה)

הקרע הפנים-חרדי בחיפה: נציג 'אגודת ישראל', אריה בליטנטל, ששמר עד כה על שתיקה, בעקבות הסערה סביב פינוי ישיבת 'יד הרמב"ם', יוצא בשיחה עם 'כיכר השבת' למגננה בעקבות המתקפה נגדו ונגד חבריו ל'אגודת ישראל'.

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", השבוע שעבר עורר סערה בחיפה. הוא החל בפינוי ישיבת 'יד הרמב"ם' על ידי העירייה והסתיים במתקפה חריפה ב'יתד נאמן', ביטאון 'דגל התורה', על ח"כ יעקב ליצמן בשל ביקורו אצל ראש העיר יונה יהב.

"עשיתי מחאה בפני יהב על פינוי הישיבה", מבהיר בליטנטל בפתח דבריו. "לא ידעתי מהפינוי המתוכנן", הוא מוסיף וטוען.

על הפגישה המתועדת עם ראש העיר יהב, אומר בליטנטל: "אני לא אחראי על התמונות היוצאות מלשכת ראש העיר, לא אני הדלפתי את התמונה. זו פגישה שתכוננה מראש, לא אמסור פרטים מפגישה סגורה".

בלינטנטל הותקף, בין היתר, על השתתפותו בפגישה עם ראש העיר לנוכח חילולי השבת המתרבים בעיר חיפה בחסות העירייה, כאשר בשבתות האחרונות החלו להתקיים אירועים בעיצומה של השבת ב"מתנ"ס הדר" – תאגיד עירוני הנמצא בבעלות העירייה, על כך מגיב בליטנטל: "אני נגד כל פעילות עירונית בשבתות אך המתנ"ס המדובר פתוח כבר 30 שנה בהתאם לסטטוס קוו אליו אנחנו כפופים".

בליטנטל מגיב לטענת יו"ר 'דגל התורה' בעיר מיכי אלפר כי סירב להצטרף למכתב מחאה על פינוי הישיבה ואומר כי "בדקתי את הנושא אצל רבותיי מ'אגודת ישראל' ואמרו לי לא לעשות את זה".

בכירים ב'דגל התורה' סבורים כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה וכי ישנה משמעות פוליטית למתקפה הליטאית על יהב ו'אגודת ישראל'. להערכתם לא יהיה מנוס מפילוג רשימת שס"ג והליכה נפרדת בבחירות 2018. לעומת זאת בליטנטל סבור כי למרות המתקפה ניתן לאחד את השורות ולרוץ ברשימה אחת: "אין משמעות פוליטית למתקפה, האחדות תימשך הלאה, נרוץ ברשימה אחת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר