משחק ילדים

עוקץ בבאר שבע: שילמו לחנויות בשטרות של מונופול

משחקים במנופול וחושבים כמה החיים היו קלים אם הכסף של המשחק יכול היה לשמש אתכם בחיים האמיתיים? קבוצת נוכלים בבאר שבע פשוט עשתה את זה (כלכלה)

לוח מנופול (צילום: שאטרסטוק)

כזה עוד לא ראינו. מספר חנויות בדרום הארץ דיווחו למשטרה כי קיבלו תשלום באמצעות שטרות מזויפים של 20 שקל, שהוגדלו ממשחק 'מונופול' המוכרים סיפרו כי ככל הנראה אותם נוכלים ניצלו את חוסר הערנות שלהם ואת הלחץ בקופות.

בעל חנות לממכר בעלי חיים בבאר שבע סיפר כי לפני שבוע הגיע אליו לקוח שקנה דגים יקרים, ושילם לו בשטרות רבים של 20 שקל ישן ושטר של 50 שקל ישן. "מרוב הלחץ הכנסתי את השטרות לקופה הרושמת ונתתי לו עודף. לא היה לי זמן לבדוק אם זה מזויף, כי זה בכל זאת 20 שקל ולא שטרות חדשים ומי בכלל מזייף שטר של 20 שקל?"

התרמית המביכה התגלתה לאחר שאחד הלקוחות הקבועים של החנות הגיע לקנות דגי נוי ואוכל יבש. וקיבל את העודף בשטרות של 20 שקל. למבוכתו הרבה של בעל החנות הלקוח היה זה שהבחין בזיוף.

בעל החנות סיפר "זה נראה דומה מאוד לשטר רגיל רק קטן יותר. אם הלקוח לא היה מפנה תשומת ליבי לא הייתי שם לב שהשטר מזויף. עשיתי השוואה עם שטר אמיתי והמזויף נראה קטן יותר ואיכות הנייר גרועה" והמשיך "האמת, הייתי בהלם שמישהו בכלל קנה בשטר כזה אצלי, עכשיו אני בודק כל שטר. לא רוצה ליפול בפח ומצד שני לא לתת ללקוחות שלי בטעות שטר מזויף"

גם בנתיבות נפלו מספר חנויות בפח צעצוע הזה, ישראל, בעל חנות לממכר כלי בית סיפר "הם מנצלים את שעות העומס בחנות ומשלמים במזומן", שיחזר ישראל, "הם דוחפים ערימות של שטרות ובתוכם השטר המזויף. הם היו אצלי לפני כשלושה שבועות וכבר הספקתי לזרוק את השטר לפח הזבל כי לא היה לי מה לעשות איתו. מזל שבטעות עליתי על זה ולא נתתי ללקוח שלי שטר מזויף, כי זו הייתה תחושה נוראית. שמעתי שעוד בעלי עסקים אכלו אותה עם שטרות כאלה".

משטרת ישראל ובנק ישראל קוראים לבעלי חנויות וללקוחות לגלות עירנות בכל שטר אותו הם מקבלים, ואמרו כי השטרות המזויפים הללו צבעוניים יותר, קטנים יותר והנייר דומה לנייר של מכונת צילום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר