איראן

חוק חדש יציל את חייהם של 5,000 מוצאים להורג

החוק שהוא בעצם תיקון של חוק קיים, עשוי להוביל לביטול גזר דין מוות אצל אלפי נידונים. איראן נמצאת במקום השני ברשימת המדינות שמוציאות להורג את מספר בני האדם הגדול בעולם(בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

מעל 5,000 אסירים איראנים שהואשמו בסחר בסמים ועמדו לפני הוצאה להורג, יוכלו להינצל הודות לשינוי חדש בחוק הסמים במדינה.

ברשימת המדינות בהם מספר המוצאים להורג בשנים האחרונות הוא הגבוה בעולם נמצאת איראן במקום השני אחרי סין המובילה, כשרוב הנידונים למוות הם אסירים שהואשמו בסחר בסמים. ורק בשנה האחרונה הוצאו באיראן למעלה מ500 בני אדם

אלא שהחלטת הפרלמנט האיראני יכול להעניק חיים ללמעלה מ5000 אסירים שמחכים להוצאתם להורג. הפרלמנט תיקן את חוק הסמים והחליט להגדיל את כמות הסמים הנקובה בחוק, שבגינה הסוחרים יעמדו בפני עונש מוות. אם עד היום נידונו למוות אנשים שסחרו בחמש קילו אופיום ו-30 גרם הרואין. מהיום, כמויות אלו יביאו למאסר ממושך, וגזר דין מוות יתבצע רק במידה והכמויות הנסחרות יעלו ויעמדו על 50 קילו אופיום, שני קילו הרואין וגם שלושה קילו מתאמפטמין.

למזלם של הנידונים,התיקון החדש אמור לחול רטרואקטיבית על כל אלו שנעצרו על פי החוק הישן, שהכיל כאמור כמויות הרבה יותר קטנות. מה שאומר כי חלק גדול מהמיועדים להוצאה להורג יינצלו בעקבות כך, רובם צעירים בין גילאי 20 ל-30.

למרות ההגבלות החדשות, איראן הוציאה להורג חמישה קטינים במהלך השנה האחרונה. מנהיגים איראניים ספגו ביקורת, גם ע"י האו"ם, על כך שהם ממשיכים להוציא להורג קטינים. לפי ארגון "אמנסטי", לפחות 88 בני אדם נהרגו באיראן בעקבות הודאה בביצוע פשעים מתחת לגיל 18.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר