'חוק המרכולים'

דרעי: אני לא צריך את החוק הזה; ליצמן: כן צריך אותו

לאחר ש'חוק המרכולים' אושר, השר אריה דרעי שעמד מאחורי החוק מצהיר כי לא יזם אותו וכי הוא לא יכול ולא מתכוון לאכוף אותו • ליצמן חולק עליו: "למה הלך עם זה? זה כן שומר" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וליצמן (צילום: יונתן זינדל / Flash90)

שבועות סוערים עברו על חברי הכנסת החרדים, 'חוק המרכולים' שיזם השר אריה דרעי נתקע שוב ושוב, עד שהשבוע אושר בקריאה שנייה ושלישית, עם לא מעט דרמות.

בחודש זה ספגו החרדים ביקורת קשה מצד הפוליטיקאים החילונים, כולל חבריהם לקואליציה ממפלגת השלטון 'הליכוד'. ההסתה כנגד הציבור החרדי צצה פעם נוספת.

אך הבוקר (חמישי) בראיון ל"ידיעות אחרונות" אריה דרעי מפתיע וטוען כי כלל לא יזם את החוק, ויתרה מזו לא הולך לאכוף את החוק שמעניק לו סמכות לפסול חוק עזר עירוני שיתיר פתיחת מרכולים בשבת.

לדברי דרעי: "אנחנו לא יזמנו שום חקיקה דתית. תרשום לך את הדבר הזה חמש פעמים. אני באמת לא צריך את החוק הזה, כי אני יודע שבכפייה ובחקיקה דתית לא מגיעים להישגים. אני לא יזמתי וגם לא המפלגות החרדיות את חוק המרכולים".

יו"ר ש"ס הוסיף: "לשר הפנים אין סמכויות אכיפה. אני לא יכול לסגור חנויות בשבת, אני לא יכול ולא מתכוון לאכוף את החוק הזה. כל אזרח או תושב שיתמודד עם החוק הזה בעיר שלו. אם לאף אחד מתושבי גבעתיים עניין המרכולים לא יפריע לו אז בסדר. אני לא מתכוון להתערב".

אריה דרעי התייחס לסערה סביב הניסיון שביצע להביא את ח"כ יהודה גליק להצבעה - שעות לאחר שקבר את רעייתו ע"ה, ואמר: "הרב של היישוב עתניאל עלה על הקו והוא אמר שבוודאי שזה מותר על פי ההלכה, אבל כל אחד שיעשה מה שהוא מרגיש. אם אני הייתי יושב שבעה - הייתי קם להצביע בלי שום היסוס. לצערי, האמנתי באנשים שסילפו את כל מה שהיה שם. אני לא אנקוב בשמות, אבל אנשים עשו עליי סיבוב".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב לדבריו של דרעי בראיון לגל"צ ואמר כי "אם הוא חושב שזה כל כך קשה, אז למה הוא הלך עם זה עד הסוף? אני חולק עליו, זה כן עושה, זה שומר את הסטטוס קוו שנפרץ".

ליצמן הוסיף כי היה מפיל את הממשלה על חוק המרוכלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר