וויראלי בהפתעה

הניסוי של המורה בטוויטר ש'שבר את הרשת'

מורה לכיתה ג' מקנזס רצה ללמד את תלמידיו מהי וויראליות ומה כוחה של הרשת הוא העלה ציוץ לטוויטר וביקש לשתף אותו ותוך זמן קצר גם הוא הופתע מהתוצאות (דיגיטל, ברשת)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המורה סי ג'יי מארפל מעיירה קטנה בארצות הברית רצה ללמד את תלמידיו, בכיתה ג', את המשמעות של כוחה של הרשת. הניסוי שלו, שהתחיל עם ציוץ תמים, הפתיע אותו בצורה מדהימה עם מאות אלפי שיתופים ולייקים, עשרות אלפי תגובות, ומפורסמים מכל העולם ששיתפו פעולה.

בעזרתם של התלמידים, מארפל שחרר לאוויר עולם את הציוץ הבא ביום שני האחרון בשעות הצהריים: "אני מורה לכיתה ג' מקנזס. אני מנסה ללמד את הכיתה שלי על כוחו של טוויטר וכמה מהר מידע יכול להתפשט. אם תוכלו לשתף את הציוץ או להגיב איפה אתם קוראים אותו, אני מאוד אעריך את זה. אני מתכוון לשתף עם התלמידים את התוצאות ב-12 בינואר. תודה!".

הציוץ

בתוך זמן קצר, חברו הכי טוב של מארפל מאוקלהומה שיתף את הציוץ. התלמידים בשלב הזה התלהבו מאוד מהעובדה שהציוץ הגיע עד למדינה אחרת בארה"ב, אבל כנראה כי הם עדיין לא הבינו מה מחכה להם. בתוך שעתיים הגיע הציוץ לשלל אזורים שונים בארה"ב. ברביעי בבוקר הציוץ כבר שותף כמעט 200 אלף פעם וגרף מאות אלפי לייקים. התגובות חשפו שהציוץ כבר הגיע לעשרות ארצות שונות, בהן מלזיה, אוגנדה, אוסטרליה, קניה, יפן וסקוטלנד.

על פי הדיווח, בתחילת הדרך מארפל תלה פתקונים על מפת העולם בכיתה כדי לסמן כל מקום חדש שהציוץ הגיע אליו. אחרי כמה זמן הוא נאלץ להפסיק עם זה כי הוא פשוט כבר לא עמד בקצב.

בשלב מסוים שיתפו פעולה עם העניין שחקנים מפורסמים ואישי ציבור כמו גם דוברת הבית הלבן לשעבר דנה פרינו ששיתפה את הציוץ ועדכנה שהיא עושה זאת מדירתה במנהטן.

בראיון לכלי תקשורת בקנזס סיפר המורה ההמום שהוא קיים כמה דיונים בכיתה על עולם הרשתות החברתיות. בעוד התלמידים שלו בכל זאת עדיין צעירים מדי כדי להיות פעילים מאוד ברשת, "הם בהחלט מבינים שמידע יכול להתפשט במהרה. וזו בדיוק הייתה הנקודה שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר