מקומם ומרגיז

יידה אבנים על יהודים ושוחרר לאחר חקירתו

בתום חמישה ימי מעצר בית בלבד: שוחרר ערבי שתקף עוברי אורח יהודים ברחוב הנביאים בירושלים ויידה עליהם אבנים. לטענ המשטרה הרקע למעשה פלילי למרות ההחכות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90)

משטרת ישראל שחררה השבוע (ג') ערבי תושב ירושלים בתום חמישה ימי מעצר-בית, לאחר שתקף באבנים מספר עוברי אורח סמוך לרחוב הנביאים בירושלים.

האירוע התרחש בשעות הלילה, כאשר צעדו מספר אנשים ברחוב הנביאים על יד תוואי הרכבת הקלה. לדברי המתלוננים, שמעו מישהו צועק לעברם. כשהסתכלו אחורה ראו את התוקף שהחל להשליך עליהם אבנים. הם התקשרו למשטרה והתוקף ברח. בהמשך הלילה הצליחה המשטרה לתפוס את התוקף, ובחקירתו הודה במעשים.

עם זאת, החליטה המשטרה כי האירוע פלילי, כיוון שלטענת התוקף המתלוננים קיללו אותו לפני כן. המתלוננים דחו את טענותיו מכל וכל.

התוקף שוחרר למעצר בית בביתו מיד לאחר חקירתו, בו שהה למשך חמישה ימים.

עו"ד מנשה יאדו מארגון "חוננו" פנה לתחנת שלם של המשטרה בתמיהה על שחרורו של הערבי: "מדובר באירוע איבה מובהק. התוקף יידה על המתלוננים אבנים בלא התגרות כלשהי מצידם או היתקלות מוקדמת ומדובר ברקע לאומני או גזעני", נכתב במסמך שנשלח.

"בידי המשטרה ראיות עם פוטנציאל גבוה להרשעה. מדובר באירועים חמורים שחותרים תחת הביטחון האישי של יהודים... אנו מצרים אפוא על כך שהתוקף שוחרר". בסיום המסמך ביקש יאדו תקודם הגשת כתב איום כנגד התוקף בעבירות לאומניות.

עו"ד יאדו מסר: "בכוונתנו ללוות את הפרשה עד למיצוי הדין עם התוקף, ואנו מאמינים שהמשטרה ורשויות האכיפה יפעלו בעניין למיצוי הדין כאמור".

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו', המלווה משפטית את המתלוננים, מסר: "לצערנו יש אירועים רבים בירושלים ומזרחה של תקיפות לאומניות שנעשים ע"י בני מיעוטים כלפי יהודים בשל היותם יהודים. הרבה מהמקרים אף לא מגיעים לכדי הגשת תלונה וודאי שלא מגיעים לתקשורת.

גם בלא שהגיעו למסקנות סופיות בחקירה, אפשר להבין שזריקת אבנים על אזרחים בעלי חזות יהודית נובעת מגזענות ולאומנות ויש להתייחס מלכתחילה לכל מקרה כזה בכל החומרה ובכל הרצינות ולא לשחרר את התוקפים אשר מהווים סכנה לכל יהודי אשר ייתקל בדרכם. במקרה שלנו, כשהצליחו לתפוס את התוקף בצורה מיידית, אנו מצפים שאותו תוקף יישהה מאחור סורג ובריח ולא חופשי להמשיך במעשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר