חוק המרכולים

אבי גבאי מגיב לאריה דרעי: "אז למה? סתם לפלג?"

אבי גבאי הגיב לדבריו של אריה דרעי כי לא הוא יזם את חוק המרכולים וכי אינו צריך את החוק ולא יאכוף אותו ואומר כי "רק פוליטיקה. רק לסמן טריטוריות, לקבל כותרות בעיתון" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אבי גבאי ואריה דרעי (צילום: יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90 )

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הגיב בצהריים (חמישי) להצהרת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי הוא לא צריך את חוק המרכולים וכי לא יאכוף אותו. לדברי גבאי: "הקואליציה עוסקת רק בפוליטיקה, לסמן טריטוריות ולקבל כותרות בעיתון".

גבאי תקף ואמר: "אריה דרעי אמר היום שהוא לא מתכוון לאכוף את חוק המרכולים, נתניהו אומר שחוק ההמלצות לא חל עליו, ליברמן מקדם גזר דין מוות וירטואלי בניגוד לעמדת גופי הביטחון, ובנט מחוקק ששינוי בירושלים מצריך 80 ח"כים כשלשנות את החוק צריך רק 61".

"הבנתם?" הוסיף גבאי, "רק פוליטיקה. רק לסמן טריטוריות ולקבל כותרות בעיתון".

לדבריו: "באותו זמן אפשר היה לקדם את החוק למימוש מתווה הנכים, אפשר היה לתקן את החוק כך שהמדינה תוכל להחזיק בגופות מחבלים לצרכי מיקוח והכנסת יכלה לפקח כפי שצריך על המערכת הציבורית. אבל אם אפשר לפלג אז מפלגים".

גבאי סיים את דבריו: "נחליף אותם בשלטון שמאחד את הציבור, עוסק במה שחשוב לתורם לציבור ובמה שיקדם אותנו להיות המדינה הכי טובה בעולם". בעמוד הטוויטר שלא שאל גבאי את דרעי: "אז למה? סתם לפלג?".

כזכור, הבוקר בראיון ל"ידיעות אחרונות" אריה דרעי מפתיע וטוען כי כלל לא יזם את החוק, ויתרה מזו לא הולך לאכוף את החוק שמעניק לו סמכות לפסול חוק עזר עירוני שיתיר פתיחת מרכולים בשבת.

לדברי דרעי: "אנחנו לא יזמנו שום חקיקה דתית. תרשום לך את הדבר הזה חמש פעמים. אני באמת לא צריך את החוק הזה, כי אני יודע שבכפייה ובחקיקה דתית לא מגיעים להישגים. אני לא יזמתי וגם לא המפלגות החרדיות את חוק המרכולים".

יו"ר ש"ס הוסיף: "לשר הפנים אין סמכויות אכיפה. אני לא יכול לסגור חנויות בשבת, אני לא יכול ולא מתכוון לאכוף את החוק הזה. כל אזרח או תושב שיתמודד עם החוק הזה בעיר שלו. אם לאף אחד מתושבי גבעתיים עניין המרכולים לא יפריע לו אז בסדר. אני לא מתכוון להתערב".

אריה דרעי התייחס לסערה סביב הניסיון שביצע להביא את ח"כ יהודה גליק להצבעה - שעות לאחר שקבר את רעייתו ע"ה, ואמר: "הרב של היישוב עתניאל עלה על הקו והוא אמר שבוודאי שזה מותר על פי ההלכה, אבל כל אחד שיעשה מה שהוא מרגיש. אם אני הייתי יושב שבעה - הייתי קם להצביע בלי שום היסוס. לצערי, האמנתי באנשים שסילפו את כל מה שהיה שם. אני לא אנקוב בשמות, אבל אנשים עשו עליי סיבוב".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב לדבריו של דרעי בראיון לגל"צ ואמר כי "אם הוא חושב שזה כל כך קשה, אז למה הוא הלך עם זה עד הסוף? אני חולק עליו, זה כן עושה, זה שומר את הסטטוס קוו שנפרץ".

ליצמן הוסיף כי היה מפיל את הממשלה על חוק המרכולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר