פרובוקציה בחיפה

תושבים חילונים תלו שלטי צניעות בשכונת 'רמת בגין'

לאחר הסערה עם פינוי ישיבת "יד הרמב"ם" בחיפה, מגיעה פרובוקציה נוספת, חילונית. ברחבי שכונת 'רמת בגין' בה שוכנת הישיבה פורסמו "שלטי צניעות" המדירים נשים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המודעות שנתלו בשכונה (באדיבות המצלם)

המתח החילוני-חרדי בשכונת רמת בגין בחיפה מגיע לשיאים חדשים, עם התעוררות סוגיית 'הדרת נשים': על לוחות מודעות בשכונה, שעלתה לכותרות בגין פינוי ישיבת 'יד הרמב"ם' על ידי עיריית חיפה, נתלו הלילה כרזות צניעות הנראות על פניו אותנטיות שבהן קיימות הוראות שכותרתן: "אנא אל תעברי בשכונתנו בלבוש לא צנוע".

תושבים חרדים סיפרו ל'כיכר השבת' כי הזדעזעו למראה "שלטי הפרובוקציה" שלדבריהם נתלו על ידי פעילים חילונים המנסים לגרור את השכונה לעימות חזיתי בין הצדדים.

מודעות רבות כאלה נתלו על קירות וגדרות של אתרי בנייה בשכונה, החרדים בשכונה זעמו על הפרובוקציה החילונית, שלטענתם מצטרפת לשורה ארוכה של התנכלויות כלפי הישיבה בתקופה האחרונה.

כזכור, לפני כשבוע וחצי פונתה ישיבת 'יד הרמב"ם' בשכונת רמת בגין בחיפה על ידי עיריית חיפה, כעבור מספר ימים פסק בית המשפט לטובת הישיבה וקבע כי פינוי הישיבה לא היה חוקי ואף פסק כי על עיריית חיפה לשלם את הוצאות המשפט.

את השכנים החילונים שרואים כיצד הישיבה מתהווה מול עיניהם, העניין די מדאיג. "איפה נשמע דבר כזה? להקים ישיבה בתוך אוכלוסייה שרובה חילונית? הייתי מציע להם למצוא חלופות אחרות ולא להגיע דווקא ללב רמת בגין", אומר דידי נישליס מוביל המאבק מהצד החילוני. לדבריו, "יש מקומות אחרים מתאימים קצת יותר מהמקום שבו הם מתכוונים להקים את הישיבה שלהם".

על תליית המודעות אומר נישליס: "אני לא חושב שזה בא מהצד החרדי, כי הרי אלו לא נתלו באזור החרדי".

ח"מ העיר מיכי אלפר המלווה את הישיבה אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר במאבק מיותר אותו מנהל אדם אחד מול ישיבה קדושה, המאבק לא יטיב עם תושבי השכונה. התושבים מביעים התפעלות מהתלמידים, ומאורח חייהם. אנו מקווים שהוא ישכיל לנהל את המאבק בצורה שלא תפגע בו ובשכונה".

כפי שסוקר בהרחבה ב'כיכר השבת', הישיבה שנפתחה לפני מספר שנים מועטות מכילה כיום מאות בחורים מאזור הצפון וחלק ניכר מסדר יומה מוקדש ללימוד הרמב"ם.

לדברי בכירים בהנהלת הישיבה: "במשך שנים ישבה הישיבה בנחת במבנה הסמוך לבית אבות. לפני מספר חודשים, הילכה העירייה אימים על הנהלת בית האבות בכדי שזו תפנה את הישיבה מהמקום, והנהלת הישיבה נאלצה להתמודד עם פינוי שנעשה רגע אחרי תחילת הזמן כשהם בפני שוקת שבורה בשל אכזריות לא מוסברת של ראש העיר נגד כל מה שריח של קדושה נודף ממנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר