"נכשלת, לך הביתה"

מאות כבאים הפגינו נגד נציב הכבאות דדי שמחי

הכבאים הפגינו מול בניין הנציבות הראשי בראשון לציון וקראו להתפטרותו של הניצב דדי שמחי. לטענתם, יש לשפר את תנאי השירות ולהחליף בדחיפות ציוד ישן המסכן חיי אדם (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפגנת הכבאים (צילום: מתוך ynet)

מאות כבאים מרחבי הארץ הפגינו (חמישי) מול בניין הנציבות הראשי בראשון לציון במחאה על התנהלותו של נציב הכבאות רב-טפסר דדי שמחי - וקוראים לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לפטרו. "אנחנו לא קומץ, זו מלחמה על הבית", הכריזו המפגינים.

המפגינים הגיעו למחאה כשהם מצוידים בשלטים ועליהם נכתב בין היתר "דדי מסכן את כולנו" ו-"חיי אדם אינם הפקר". אחרים הגיעו מצוידים בחולצות עם הכיתוב: "דדי שמחי, נציב הכבאות, נכשלת. לך הביתה". אבי לרפלד, יו"ר ועד מחוז חוף וחבר המזכירות הראשית, אמר בהפגנה: "אנחנו קוראים לשר ארדן לפטר את דדי שמחי. כאן זו לא דיקטטורה, אנחנו לא בקוריאה הצפונית".

"אנחנו לא קומץ, אלא מאות. אלו גיבורי מדינת ישראל". הוסיף לרפלד. "אנחנו לא חוליגנים, אנחנו מצילים אזרחים. לא נפקיר את תושבי מדינת ישראל ולא נפקיר את השירות המבצעי. יש לנו בעיה עם ניהול כושל. יש תחקירים שדדי ששמחי מסתיר ולא מוציא החוצה. אחד מהם זה אירוע חמור ב'הוד חפר' שם נהרג כבאי. ממה דדי שמחי מפחד?".

הסכסוך בין הכאבים לנציבות הוא בשל וויכוח על שיפור תנאי השירות של הכבאים ודרישותיהם לציוד חדיש יותר שכן לדבריהם הציוד הישן מוביל לסיכון חייהם וחיי אזרחים.

כמו כן טוענים העובדים כי ההנהלה פוגעת בזכויות העובדים, מתעמרת בנציגי העובדים ו"עושה להם שיימינג ופוגעת בפרטיותם". מנגד, בנציבות הכבאות מנגד טענו כי הקרע בין הצדדים הוא על מאבקי יוקרה ואגו. בשבוע שעבר פוצץ ארגון הכבאים אירוע סיום קורס לוחמי אש חדשים שבו השתתפו בכירי הנציבות ופרצו לרחבת המסדרים.

בשנה שעברה אף הונהגו במשך שבעה חודשים עיצומים, ובמסגרתם לא ביצעו הכבאים מטלות נוספות על תפקידם, למשל הדרכות, רישוי עסקים, דוברות ועוד.

לפני כחודשיים נחתם הסכם של "רצון טוב" בין הצדדים, אולם בשבוע שעבר שלח יו"ר ארגון העובדים של לוחמי האש, אבי אנקורי, מכתב לעובדים שלפיו ראשי הארגון ובראשם הנציב לא עושים דבר כדי לקדם את הסיכומים שהושגו. הוא הורה לכבאים לא לבצע את תפקידי הנע"ת (נוסף על התפקיד) ולא לענוד את הדרגות.

מארגון הכבאים נמסר בתגובה: "הפגנה בגוף של לובשי מדים ובעלי דרגות בגוף הירארכי נגד סגל הפיקוד והעומד בראשם מדברת בעד עצמה. למען הסר ספק, לא בציוד, מדים ורכבים עסקינן, אלא ברצון לשמר דפוסי התנהלות פסולים מן העבר. לא יתכן, שחדשות לבקרים, תיפגע עבודת הרשות הן באימונים, תרגילים, הכשרות, מתן שירות לאזרח וכל פעם באמתלות שונות.

"יעוד הרשות הינו הצלת חיים! ובאופן התנהלות הדברים כיום, קיים קושי וסכנה ממשית למלא את ייעודנו. על אף המחלוקות, נציב כבאות והצלה רואה בארגון העובדים שותף וקורא לו להיות חלק מדרך שתכליתה מתן שרותי כבאות והצלה ראויים למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר