לאחר ההספד, הביקורת והסערה

מרבים שלום: הגר"י אולשין ביקר במעונו של הגר"א שכטר

לאחר הספדו של הגר"א שכטר והביקורת של הגר"י אולשין, ביקר ראש ישיבת לייקווד אצל ראש ישיבת 'רבינו חיים ברלין' והעניק לו את ספריו • מקורביו: "אינו רוצה שיכניסו את המחלוקת לארה"ב" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י אולשין והגר"א שכטר, אמש (באדיבות המצלם)

מרבים שלום בעולם: לאחר הביקורת שהתפרשה ככזו שנאמרה נגד הגאון רבי אהרון שכטר ראש ישיבת "רבינו חיים ברלין", הגיע אמש (רביעי) הגאון רבי ירוחם אולשין, ראש ישיבת לייקווד, למעונו של הגר"א שכטר.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"י אולשין נתן לגר"א שכטר את ספריו במתנה וזאת כאות הערכה ובכדי להרבות שלום בעולם.

עוד בנושא:

מקורבי הגר"י אולשין אומרים ל"כיכר השבת" כי "לצערינו בשנים האחרונות בעלי מחלוקת ניסו להכניס את המחלוקת גם לארה"ב ועשו כינוסים ותעמולה סביב זה, הגאון רבי ירוחם מאוד כואב לו הדבר, ואינו רוצה שמה שבעלי מחלוקת שונים עושים בארץ ישראל יגיע לארה"ב ולכן היה חשוב לו לבקר כדי שח"ו לא יתרבה מחלוקת בישראל".

כזכור, חילוקי הדעות בין גדולי ראשי הישיבות בארה"ב, שנחשפו ב"כיכר השבת", כמו גם "מלחמת ההספדים" על מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, עוררו סערה בקרב היהדות החרדית באמריקה שאינה רגילה למאבקים ולמלחמות פנימיות.

הגאון רבי ירוחם אולשין, ראש ישיבת ליקווד, תקף בחריפות לאחר שיעורו היומי בסוף השבוע האחרון את הספדו של הגאון רבי אהרון שכטר מלפני שבועיים, בו טען כי "הישיבה שלו לא הושפעה ממנהיג הדור", וכינה זאת "שגגה הגובלת באפיקורסות".

לאחר מספר ימים התבטא הגאון רבי ירוחם אולשין בפני מקורביו כי "חלילה לא התכוון על מי מגדולי ראשי הישיבות שהינו בגדר אפיקורס חס ושלום, אלא בסך הכל ביקש להבהיר ולהצהיר כי כל עולם התורה והישיבות בארץ ובתפוצות הושפע ממרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל".

הרב אולשין הסביר כי הביע את דעתו, "אולם חלילה מלהרבות מחלוקות בישראל בין גדולי תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר