פרסום ראשון

רבני אשדוד נגד ראש העיר: 'אוזלת יד מכוונת בענין השבת'

חשיפת "כיכר השבת": רבני העיר שלחו הערב מכתב חריף לראש העיר יחיאל לסרי, בו הם מאשימים אותו בדרדור הסטטוס קוו בעיר עם חילולי השבת המתרבים, ומציגים את דרישותיהם (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

מאבק השבת באשדוד שנחשף ב"כיכר השבת", עולה שלב: רבני העיר שלחו הערב (חמישי) מכתב חריף לראש העיר יחיאל לסרי, בו הם מאשימים אותו בדרדור הסטטוס קוו בעיר עם חילולי השבת המתרבים, ודורשים ממנו לבצע אכיפה נחרצת.

במכתב, שמתפרסם כעת לראשונה ב"כיכר השבת", כותב מזכיר בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד בשם הרבנים: "ריבוי חילולי השבת אשדוד בשנים האחרונות, מאז נפתח מרכז 'ביג' והחל לפעול כמוקד חילול שבת ענקי מבלי שתהיה כנגדו כל אכיפה עירונית, מוכיח כי אזהרתנו התממשה וכי פרצת הסטטוס קוו התרחבה בעיר לבלי הכר, כאשר 232 עסקים רומסים את קדושת השבת בריש גלי ואף עוברים על החוק - ואין פוצה פה ומצפצף".

אסיפת הרבנים לפני שבוע בביתו של האדמו"ר מפיטסבורג (באדיבות המצלם)

"על כן נזעקנו לכבודה של שבת קדשנו", ממשיכים הרבנים, "כי לא נוכל לשתוק עוד נוכח אוזלת היד המכוונת שמגלה העירייה למול כבודה הנרמס של השבת, שהיא האות והסימן לקשר של היהודים עם אביהם שבשמים, כאמור 'אות היא ביני ובין בני ישראל'".

• הנתונים נחשפים: כך דרדר לסרי את הסטטוס קוו באשדוד

• הרבי מפיטסבורג נועד עם הרבי מגור; תוקם ועדת רבנים

• פקחי העירייה חילקו התראות לבעלי עסקים מחללי שבת

במכתבם מטילים הרבנים את האשמה בדרדור הסטטוס קוו באשדוד על ראש העיר יחיאל לסרי בכך שלא עמד בהתחייבותו לפני שלוש שנים: "האחריות על פירצת חומת השבת בעירנו מוטלת על העירייה בראשותך, על שלא פעלתם לאכיפת החוק במרכז 'ביג', ובכך נגררו בעלי עסקים רבים, חלקם שלא ברצונם, לפתיחת עסקיהם בשבת רח"ל".

ההפגנה נגד חילולי השבת ב'ביג' (צילום ארכיון: חיים שטרקמן)

לאור זאת, ממשיכים הרבנים ותובעים: "דרישתנו הנחרצת היא: על העירייה בראשותך להפעיל את סמכותה החוקית ולאכוף מיידית את חוק העזר העירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת, מבלי להבדיל ולחלק בין שטחי העיר".

מכתב הרבנים הנוקב (סריקה)

מכתב הרבנים מתייחס גם לטענת ראש העיר על חלוקה בין מרכז ופאתי העיר: "ברור שאין מקום לקבל את הסטטוס קוו החדש שנוצר כתוצאה מהעדר אכיפה מכוון, וכי על העירייה מוטלת חובה חוקית ומוסרית כאחד, לפעול למען כבודה של שבת קדשנו בפרהסיה הציבורית בעיר".

הרבנים מסיימים את מכתבם בתקווה כי "דברינו יכנסו לאזניים קשובות, ובברכת השבת נתברך כולנו בברכת השלום ונזכה לישועה ולגאולת עולמים".

חבר מועצה חרדי באשדוד אומר הערב ל"כיכר השבת", כי רבני אשדוד ועסקני השבת בעיר זועמים על לסרי ששיקר לרבנים פעם אחר פעם בעניין אכיפת חוקי העזר נגד פתיחת עסקים בשבת, ואף כלל לא בא לישיבת הרבנים במעונו של האדמו"ר מפיטסבורג ביום חמישי שעבר, למרות שהתבקש לבוא ולהשתתף בה.

(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר