"נתניהו התקשר ב-2 בלילה"

ח"כ משה גפני חשף: הסיכום הסודי לאכיפת חוק המרכולים

בנאומו בפני מתנדבי 'איחוד הצלה' חשף ח"כ משה גפני את ההסכם הסודי לאכיפת שמירת השבת וכן את הטלפון שקיבל באישון ליל מראש הממשלה והוביל לעצירת הקיצוץ בתקציבי החרדים (אקטואליה)

משה גפני (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90)

יו''ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, השתתף במהלך השבת האחרונה בשבת התאחדות של ארגון 'איחוד הצלה' סניף בני ברק. בצאת השבת, נשא גפני נאום נחרץ בו התייחס לכל הנושאים העומדים על סדר יומו של הציבור החרדי וחשף את שיחת הטלפון שקיבל באמצע הלילה מראש הממשלה שהביאה לביטול הקיצוץ בתקציב החרדי וכן את ההסכם החשאי לאכיפת שמירת השבת.

השיחה המלאה:

במהלך דבריו, התייחס גפני ל'חוק המרכולים' ולחוק 'מסורת ישראל', וחשף בפני המשתתפים את הפתרון האמיתי לשמירת השבת במרחב הציבורי.

"היה נושא של שבת", פתח גפני, "היה נושא מורכב ובעייתי מאוד. האופוזיציה תפקדה בעניין הזה, תפקדה טוב, והביאה לציבור החילוני שהולכים לעשות פה כפייה דתית. אני יסביר לכם - לא כפיה דתית. לא מיניה ולא מקצתיה".

"הדבר הכי חשוב לדעתי זה לא שני החוקים האלה", אמר גפני, "היה סיכום אצל ראש הממשלה, וזה מה שאמור עכשיו להיות. יש בעיה גדולה של אכיפת החוקים, והסיכום היה, היות ובמשרד הפנים יש מאות אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים, פקחים שאינם יהודים, לא משנה, הנושא של אכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול שהמסלול הזה חיובי ואני מקווה שאכן הדברים האלה יקרו. אם תסתיים כל המערכת הזו שעליה דיברנו, אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו גם מתקדמים בנושא של שמירת שבת".

גפני הוסיף ואמר כי "נכון שמה שנעשה ומה שלא נעשה, יש היום אופוזיציה שתגיד שהסכמתם לחנויות נוחות, ולגבי אילת ששם אגב אמרנו ייהרג ובל יעבור מכיוון שהיתה החלטת מועצת גדולי התורה מלפני עשרות שנים שלא עושים חוק השבת אם חיפה בחוץ, ולכן לא הסכמנו. אילת תהיה בתוך החוק".

באשר לתקציב המדינה שאושר בממשלה ביום שישי, חשף גפני כי "באו ממשרד האוצר ואמרו שהם מקצצים חצי מתקציב החרדי, התקשר אלי ראש הממשלה בעשרה ל-2 בלילה, לפני שאישרו את התקציב ביום שישי בבוקר, הוא אומר לי: 'הרב גפני, אני מבקש שתעזור לנו להעביר את התקציב'.

"אמרתי לו, 'איך אפשר שמקצצים בבתי הספר שלנו, ובסמינרים ובפעילות שלנו. שאני יעביר את זה?'. ביבי אמר, 'מה אתה מציע?', אמרתי, 'תחזיר את הקיצוץ עד השקל האחרון, אחרת זה לא יעבור'. התקציב של הציבור החרדי חזר בחזרה, ואז העברנו את התקציב".

בפתח דבריו, התייחס גפני להסתלקותו של רבן של ישראל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל וביקש שיתפלל לישועת כלל ישראל מכל הבחינות.

לאחר מכן עבר גפני לשוחח על יאיר לפיד וגזירותיו הקשות נגד הציבור החרדי ואמר כי "היינו אצל יאיר לפיד כשהיה שר אוצר, מה שהאיש הזה עשה ומה שהוא תיכנן לעשות הלאה, אי אפשר לתאר. יהודי חרדי לא יכול היה לחיות כאן בארץ. לא רק תלמידי ישיבות או מוסדות החינוך אלא גם ילדים במעון".

לדברי גפני, "אשה שיוצאת לעבודה, אם היא חרדית, היו עליה גזירות שהיא לא היתה יכולה לקבל דבר. אין כזה דבר בעולם המערבי שלוקחים קבוצה ומכים בה ללא רחם. התוכנית היתה שימשיך הלאה ואי אפשר היה לחיות כאן".

גפני התייחס לראש הממשלה נתניהו ורמז על מצב הקואליציה. "ביבי הוא לא איש שמפיל ממשלה. יש לו ממשלה, הוא ממשיך איתה", אמר גפני, "היה סייעתא דשמיא, נס גלוי. הוא הסכים ללכת להפלת ממשלה בראשותו והקימו קואליציה אחרת. זה לא להאמין איך התנהל הדבר הזה.

"אנחנו אמרנו לו אנחנו נלך איתך אם אתה מפיל את הממשלה. ושוב אם היא לא היתה נופלת אי אפשר היה לחיות כאן. ממשלה חדשה הוקמה פחות או יותר טובה. שינינו, החזרנו את כל מה שהיה לפני יאיר לפיד, החזרנו את התקציבים, חזרנו למה שהיה קודם".

"אני הלכתי לוועידת הארץ, למעוז השמאלנים, שאלתי את מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן אם ללכת לשם ואמר לי אם אני יכול לדבר כנגד הרפורמים תלך. דיברתי נגד הרפורמים ומחאו לי כפיים", סיפר גפני בסיפוק.

"אני עוסק בנושאים של כלל ישראל, וגם השר ליצמן, עוסקים בנושאים שאינם בהכרח חרדים, אנחנו לא מתבשמים מסקרים, אבל אנחנו עולים כי אנו דואגים לכלל ישראל", אמר גפני.

"אם טוב לכולם טוב גם לנו", אמר גפני, "זה שינוי חשיבה ביהדות התורה. פעם זה היה רק בדגל התורה. מרן הרב שך חינך אותנו לדאוג לציבור הכללי. הוא דיבר על רחוב אלנבי בתל אביב ולא על רחוב רבי עקיבא בבני ברק. היום יש קירוב בכל הארץ ויש בתי כנסת ומקוואות בכל מקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר