"ממניע גזעני"

אישום נגד הערבי שכפה על חרדים "להתאסלם"

הערבי שתקף והשפיל עם חבריו את שני תלמידי הישיבה שירדו להיטהר במי מעיין השילוח במזרח ירושלים, הואשם בבית המשפט בתקיפה חמורה ממניע גזעני (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיאור המזעזע של אחד החרדים שהותקף (צילום: מתוך "לפני כולם", ערוץ 20)

בבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (ראשון) כתב אישום חמור כנגד הערבי שתקף שני תלמידי ישיבה חסידית בשבת לפני כשבועיים, בעיר דוד שבירושלים.

את מעשיו של אחמד פרוך, תושב סילוואן בן 19, מגדירה פרקליטות מחוז ירושלים כ"תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני".

כזכור, הצעירים החרדים הוכו והושפלו על ידו, ואך הוכרחו למלמל פסוקי "המרת דת" לאסלאם לאחר שהם נקשרו האחד לשני בפיאותיהם.

התקיפה החמורה אירעה בעת שהם עשו את דרכם לטבול במעיין השילוח בבוקרו של יום השבת, ובמהלכה הם חויבו על ידי התוקף וחבריו גם לשבח את חמאס, לקלל את מדינת ישראל ולסיום - ולנשק את ידי התוקפים.

"הנאשם ואחר ישבו במורד הדרך ועישנו נרגילה", מתאר כתב האישום. "כאשר הבחינו במתלוננים קם האחר, התקרב אליהם והיכה את אחד המתלוננים בראשו. המתלוננים המבוהלים מיהרו להימלט מן המקום, התחבאו לזמן מה מאחורי רכב שחנה בסמוך, ולאחר מכן המשיכו בדרכם למעיין".

"כמחצית השעה לאחר שסיימו את הטבילה, עלו המתלוננים חזרה בדרך חילווה, בדרכם לכותל. באותה עת ישבו הנאשם והאחר במעלה הרחוב מול הבניין המכונה 'בית זכריה', ועישנו נרגילה. כאשר הבחינו במתלוננים בשנית, קמו, התקרבו אל המתלוננים ואיגפו אותם".

"האחר חסם את דרכם ואילו הנאשם נעמד מאחוריהם, וזאת במטרה לתקוף אותם ולהשפילם, בצוותא חדא, בשל היותם יהודים", נכתב בכתב האישום.

בפרקליטות אף ביקשו מבית המשפט להורות על מעצרו של אחמד פרוך עד תום ההליכים המשפטיים.

ארגון חוננו, המלווה נפגעי פעולות איבה ומסייע לחרדים שנפגעו באמצעות עו"ד חיים בלייכר, מסר: "אנחנו מברכים על הגשת כתב האישום החמור נגד המפגע. התקיפה הגזענית-אנטישמית היא חלק מתופעה של פגיעה ביהודים".

"אנו קוראים למערכות המשפט להתייחס בחומרה הראויה ולמצות את הדין עם המפגעים ולחזק את ההרתעה. חוננו תלווה את נפגעי עבירה גם בשלב ההליך הפלילי וגם בשלב התביעות בהמשך בגין אותם פשעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר