ביום ההילולא

בני ברק הוקירה את זכרו של בעל התניא • צפו

כינוס מרכזי לרגל יום ההילולא של בעל התניא זי"ע, בהשתתפות אדמו"רים ורבנים שעוררו ללימודי חסידות. אורח הכבוד היה רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר. צפו (חרדים)

קליפ סיכום מכינוס ההילולא (צילומים: בעריש פילמר )

קהל גדול של חסידים ואנשי מעשה מכל גווני הקשת של עיר התורה והחסידות בני ברק גדש את אולם האודיטוריום בשכונת רמת אלחנן בעיר, שם נערך הכינוס המרכזי לרגל יום ההילולא של הגאון רבי שניאור זלמן מלאדי זי"ע, בעל התניא ו'שולחן ערוך הרב' ומייסד חסידות חב"ד.

את המעמד, שהתקיים עד השעות הקטנות של הלילה, פיארה גלריה רחבה בשולחן המזרח, של עשרות אדמו"רים ורבנים, בין השאר רב העיר בני ברק הגרמי"ל לנדא, אורח הכבוד הגר"ב לאזאר, כ"ק האדמו"רים מאלכסנדר, מחנובקא-בעלזא, נאראל, ביאלא רמת אהרן, שומרי אמונים, אשלג ,ראדזין ואופלע.

עוד כיבדו את הכינוס בנוכחותם: הגרי"י בלינוב, הגר"מ גולדשמיד, הגר"ז הורביץ, הגרי"י וייס, הגר"י טוביאס, הגר"א לנדא, הגר"י פלדמן, הגר"מ שטרן, הגרש"א שטרן, הגר"א שפירא, הגרח"צ שפירא, הגר"א שרמן ואישי הציבור ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, חבר המועצה שלמה קוסטליץ וחבר מועצת העיר בית שמש שמעון גולדברג.

הכנס נפתח על ידי רב מערב בני ברק ואב״ד 'שערי הוראה' הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, שעמד על יחודו של 'שולחן ערוך הרב' ופסיקותיו המיוחדים של בעל ההילולא, והביא מספר דוגמאות נפלאות.

רב העיר בני ברק הגאון רבי משה יהודא ליב לנדא נשא משא מאלף על סידורו הנפלא של בעל התניא, בשילוב דוגמאות הלכתיות הממחישות את גאונותו הייחודית.

רבה של מוסקבה עם רבה של בני ברק

באמצעות מסכי ענק התחבר הקהל, היישר מארה"ב, להתוועדות חסידית עם בעל הנס שלום מרדכי רובשקין, ששיתף את הקהל בכמה סיפורים מתוך המאסר והגאולה המפתיעה בדרך ניסית ומעוררת אמונה וביטחון בכל העולם.

על עבודת התפילה בדרך החסידות במשנתו של בעל ההילולא נשא אב"ד קהילות החסידים באלעד הגאון רבי ישראל זושא הורביץ, שהלהיב את הקהל הגדול לתפילה חסידית ומעוררת.

את המשא המרכזי נשא אורח הכבוד רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שבמשך שעה ארוכה הפליא בעובדות וסיפורים על מסירות נפשם של יהודי רוסיה במשך כל השנים, שכל מה שהם זוכים לו כעת הוא בזכות ה"זריעה בדמעה" של האדמו"ר הזקן וכל אדמו"רי חב"ד ואלפי החסידים שהלכו במסירות נפש למען הפצת תורה, חסידות וחינוך יהודי כשר בכל השנים הקשות.

הרב עורר את הציבור ללימוד חסידות באמצעות שיעורים מסודרים על ידי ארגוני לימוד חסידות בבני ברק, והספרים הרבים המתאימים לכל נפש.

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט שסייע רבות למען הצלחת הכנס, הביא את ברכת העירייה ותושביה והעלה זיכרונות מרגשים בעת ביקוריו אצל הרבי מליובאוויטש זי"ע, והרעיף בתשבחות על פעילות חב"ד העניפה בעיר.

מקהלת חסידית הנעימה את הערב בשירי בעל ההילולא ושירים חסידיים נוספים, כאשר עם סיום החלק הרשמי והראשון פצח הקהל בריקודים חסידים סוחפים לכבודו של בעל התניא זי"ע.

לאחר תפילת ערבית התיישבו מאות מהמשתתפים להתוועדות חסידית גדולה עם אורח הכבוד רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ששילב שיחות קודש, עם מאמרי חסידות וסיפורים, בהתוועדות שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה.

הגר"ב לאזאר בביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי

יצויין, כי טרם פתיחת הכינוס, התקבל האורח הגר"ב לאזאר בביתם של מרן הגר"ח קנייבסקי, האדמור"ים מאלכסנדר, ספינקא, הגרמי"ל לנדא והגרש"א שטרן.

הוא אף מסר שיעור מיוחד בפני כמאה וחמישים תלמידי ישיבת 'תומכי תמימים' בבני ברק, בהשתתפות ראש הישיבה הגר"מ גולדשמיד ורבני הישיבה.

עוד ביקר הרב לאזאר, יחד עם הרב יוסף יצחק מרזל רב הכשרות ברוסיה, במאפיית מצות, כדי לפקח על הכשרות באפיית מצות השמורה ליהודי רוסיה, הנאפים במקום בפיקוח משגיחים מטעם הרבנות הראשית לרוסיה והעדה החרדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר