קמפיין מוצלח?

סערת H&M מסרבת לדעוך: מספר סניפים הושחתו בזעם

לאחר שהרשת הסירה את תמונת הילד שעל בגד אותו לבש היה כיתוב גזעני, נאלצת החברה להתמודד עם אלימות קשה שמופגנת ברשתות החברתיות, ובאפריקה גם כלפי הרשתות של החברה (מעניין)

ההרס בחנויות הרשת (צילום מסך מטוויטר)

ילדים עלולים לפעמים לגרום לבלגן לא קטן, אבל את הסערה שחולל ילד אחד עם סוודר ירוק אחד אף אחד לא שיער: לפני כשבוע דווח כאן בהרחבה על הקמפיין הפוגעני של H&M, אך אם חשבנו שההמולה סביבו תיפסק לאחר כמה ימים, התבדינו ובגדול, הסערה פשוט מסרבת לגווע.

החברה, שהעלתה קמפיין בו נראה ילד כהה עור כשעל גופו פריט אופנה עליו כתוב "הקוף הכי מתוק בג'ונגל" חוותה התקפות אדירות ברחבי הרשת, ומיד הסירה את הפריט מהמדפים ומאתר החברה, אך את ההמון הזועם זה לא באמת עניין. אבל הציבור שנחשף לתמונה הגזענית לא הסתפק בכך והחליט שלא לשתוק. השבוע, ארבע חנויות החברה בדרום אפריקה חשו את הכעס שאחז בלקוחות כשעברו וונדליזם קיצוני; מראות נופצו, קולבים נבעטו ואלפי פריטים אופנתיים וזולים מצאו עצמם מוטלים מושחתים על רצפת החנות.

ברחבי הרשת הופצו עשרות תיעודים מהפרות הסדר האופנתיות, שבהן תועדו עשרות אנשים צועדים אל החנויות כשהם אוחזים בשלטים וצועקים בלהט בגנות מנהלי החברה הלבנה כהגדרתם. מבין הרוחות המשתוללות, עולה קולה של אם הילד שצולם ומצא עצמו בלב הכאוס המטורף הזה, האם מבקשת להרגיע את הרוחות ואומרת שמבחינתה "לא היה בזה כלום".

בפוסט שפרסמה ברשתות כתבה האם "אני האם וזה אאוטפיט אחד מתוך מאות שבני דיגמן, תפסיקו כבר לצעוק 'זאב זאב', זה מיותר. תתגברו על זה…אם הייתי קונה לו את הבגד הזה ומעלה את התמונה, זה היה הופך אותי לגזענית? אני מבינה את הדעה שיש לאנשים, אבל לא חולקת אותה. לכל אחד מגיעה דעה משלו. אני לא מבינה כל כך. סליחה". הוסיפה בהמשך.

אבל הרשת לא סולחת. גולשים מעתיקים ומדביקים את צילומי המסך של הפוסטים, מאשימים את האם בהורות לא אחראית בתוך כך, הציעה רשת אופנה עולמית העומדת בבעלות אדם שחום עור, חוזה מיליונים לילד הקטן שבטח לא מבין על מה כל ההמולה סביבו.

התמונה שעוררה את הסערה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר