סערת ההכרה בירושלים

אבו מאזן מקלל את טראמפ: "ייחרב ביתכּ'"

בנאום תוקפני במיוחד, גידף אבו מאזן את הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, תוך שהוא משתמש בביטוי 'יחרב ביתכּ'. על י-ם: "היא אחד המקומות הקדושים אחרי מכה ומדינה" (אקטואליה)

אבו מאזן, הערב (צילום: Flash90)

הנשיא הפלסטיני אבו מאזן תקף הערב (ראשון) בחריפות את הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בגין ההחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל ולקצץ את הסיוע לפלסטינים בגין סירובם לשתף פעולה בתהליך המדיני. "ראיתי בטוויטר ציוץ", אמר אבו מאזן וציטט את טראמפ: "אנחנו לא מביאים לפלסטינים כסף מפני שהם מסרבים למשא ומתן". אבו מאזן אמר בזעם: "יח'רב ביתכּ. איפה הצעת לי את זה? בטלפון? בטלוויזיה?"

אבו מאזן אמר בנאומו כי "רצו להביא את היהודים מאירופה לכאן כדי לשמור על האינטרסים של האירופים באזור. הם ביקשו מהולנד, שהיה לה הצי הגדול בעולם, להעביר את היהודים". בהמשך, ציטט פילוסוף מצרי שאמר על הצהרת בלפור: "ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים".

"המועצה המרכזית אחראית על דיון מחדש בהסכמים שחתמו אש"ף וממשלת ישראל. עליה לבחון מחדש את ההסכמים. לא נקבל את העסקאות שתציג לנו ארה"ב, וגם לא את התיווך שלה אחרי הפשע שביצעה נגד ירושלים. לא נסכים להיות רשות ללא סמכויות".

בהתייחס לנושא ירושלים אמר אבו מאזן: "נכון שבירושלים אין את הכעבה, אך היא כיוון התפילה הראשון והמקום השלישי הקדוש למוסלמים. האמריקנים התערבו ולחצו על הישראלים, ובסוף נערכו בחירות במזרח ירושלים. ירושלים היא הבירה הנצחית שלנו - יהיה מה שיהיה".

טראמפ מכיר בירושלים כבירת ישראל (הבית הלבן)

"לשם כך, אנו נפגשים כאן - להגן על ירושלים. אנחנו נמצאים במצב רגיש. על מה נתפשר אחר כך? על המדינה? על אבו דיס כבירה? סיימנו. אנחנו נשארים כאן. לא נשוב על השגיאות של העבר - של 48' ו-67'. ירושלים ואל-אקצא שעליה דיבר מוחמד היא אחד המקומות הקדושים אחרי מכה ומדינה".

"ירושלים הוסרה מהשולחן בציוץ טוויטר מצד האדון טראמפ. למרות הכול אנחנו נשארים כאן. לא נלך מהכפרים שלנו. זוהי ארצנו. אנו לא מקבלים הוראות מאף אחד. אנו דבקים בעמנו, באדמתנו. אנחנו אומרים לטראמפ: לא נקבל את התוכנית שלו. עסקת המאה הפכה לסטירת המאה".

"דייוויד פרידמן, השגריר האמריקני כיום בתל אביב, אומר שאין כיבוש. שישראל בונה באדמתה. הוא ביקש ממחלקת המדינה שלא תשתמש במילה 'כיבוש'. ביקשו ממני לקבל אותו. אמרתי להם: 'אותו? לא. לא אקבל אותו, לא כאן, לא בעמאן ולא בוושינגטון'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר