הסיפורים האישיים

הבחור שתבע את ראש הישיבה לדין תורה אצל הגראי"ל שטיינמן - וניצח

הבחור שסולק מהישיבה בתוספת הערה צינית מראש הישיבה: "רק אם הגראי"ל שטיינמן יבקש - אחזיר אותך", החליט לתבוע לדין תורה אצל הגראי"ל - וניצח. סיפורו של אלישע כהן, אז תלמיד בישיבת רש"י וכיום איש הייטק (חרדים, חדשות)

אלישע כנער מתברך מפי הגראי"ל זצוק"ל (צילום: באדיבות המצלם)

חודש לאחר פטירתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל - והסיפורים המופלאים על דמותו העצומה ממשיכים לזרום ללא הפסקה, אחד מהם הוא סיפורו של אלישע כהן, כיום איש הייטק חרדי ובעבר תלמיד בישיבת רש"י-משכן התלמוד בירושלים.

"באותה תקופה הייתי שובב לא קטן" סיפר כהן בחשבון הפייסבוק שלו, "ויום אחד מצאתי את עצמי עם חבר אורזים מזוודות בדרכנו לאוסקה שביפן, פשוט תפסנו את הרגליים באמצע החיים ונעלמנו מהישיבה, עלינו על מטוס מלחיץ של אוזבקיסטן ארוויס ואחרי נסיעה של כמעט 24 שעות, עם 3 עצירות בדרך, מצאנו את עצמנו באוסקה ביפן".

"לאחר מספר שבועות חזרנו לישראל, ומיד לאחר הנחיתה שמתי פעמיי אל הישיבה, במטרה לחזור לספסל הלימודים, אך כשראש הישיבה פגש אותי הוא אמר לי: ״אני מצטער אבל לפה אתה לא חוזר, קח אותי לרב שטיינמן לדין תורה, אם הרב שטיינמן יפסוק להחזיר אותך לישיבה, אחזיר אותך״ הוא זרק חצי בהומור חצי בציניות...

"עולמי די חשך עליי" כתב כהן, והוסיף "הסיכוי שגדול הדור יתערב בזה שתלמיד עף מאיזו ישיבה, שואף לאפס. וכי מה זה עניינו ולמה שיתערב לאותו ראש ישיבה בניהול המוסד שלו. להבדיל אלף הבדלות, זה כמו שמנכ"ל גוגל ישראל יתערב באיזה פיטורים של איזה עובד זוטר מאיזה חברת הייטק ישראלית" הסביר כהן, איש ההייטק.

"אבל כבר אז הייתי קצת "משוגע" בראש והחלטתי שאם זה הגורם היחיד שיגרום לי לחזור לישיבה אני הולך להגיע אליו, לבקש את עזרתו, בתקווה שהוא יעזור.

"בדרך לא דרך, מצאתי את הדרך לביתו של מרן, והגעתי אליו בשעות הלילה המאוחרות לבית המפורסם ברחוב חזון איש 5 בבני ברק. להפתעתי בני הבית הכניסו אותי אל הקודש פנימה, והגראי"ל שישב שם קיבל אותי בסבר פנים יפות ובחמימות שלא ציפיתי לה. ישבתי מולו וסיפרתי שראש הישיבה שלי אמר שרק אם הרב יפסוק שיחזירו אותי לישיבה, אוכל לחזור לישיבה

"תבינו" הוא כותב, הרב היה אז למעלה מגיל 90, הוא ישב ושוחח איתי דקות ארוכות כאילו שאין שום דבר אחר שהוא צריך לעשות, כאילו הוא לא מנהיג של מיליון איש, ואז פתאום הוא עצר אותי ושאל, תגיד, אתה מתחרט שנסעת? אתה תיסע שוב? עניתי לו שלא, ביקש שאבטיח לו להשתדל להיות תלמיד טוב יותר, הבטחתי לו לעשות מאמץ להיות כזה.

"תקרא לרב שלך אליי, ביקש הרב שטיינמן, תקרא לו לפה!"

באותה לילה הייתה חתונה של בחור מהישיבה בבני ברק, התקשרתי אל ראש הישיבה ואמרתי לו שהרב שטיינמן קורא לו הערב לדין תודה אצלו בבית. בתחילה הוא חשב שאני צוחק עליו, אך עוזרו של הרב שטיינמן הבהיר לו שהעניין די רציני ״עוד הערב תבוא, הרב ביקש״ אמר

"ראש הישיבה, הגאון ר' חיים חייקל זאב מילצקי שליט"א, שהוא אחד הרבנים המוערכים עליי עד היום, הגיע לאחר מספר דקות לביתו של הגראי"ל וכשנכנס לחדר הוא אמר לרב שטיינמן ״נישטו קיין א-כויחעס מהבחור הזה״, (דיברו באידיש, כשבעברית זה אומר: ״נגמרו לי / אין לי כוחות לבחור הזה״, הבחור הזה הורס לי את הישיבה…

מרן זצ"ל הקשיב למה שהיה לו לומר, ואז פנה אליו בשיא הרצינות ואמר לו: ״התלמיד הזה הוא הבן שלך, אתה מחנך אותו, מעצב אותו, הילדים שלו יהיו על בסיס החינוך שתיתן לו, תחשוב שאבא שלך בשמיים היה אומר עלייך שאין לו כוחות אלייך, אתה, הבן שלו, אתה מבין שאתה הרי תמות... אז גם אתה לא יכול לקחת ילד שלך ולהגיד שנגמרו לך הכוחות אליו, זאת העבודה שלך, זה התפקיד שלך.

מותר לציין שכבר באותו ערב חזרתי לישיבה, והישיבה הזאת עיצבה אותי כבן אדם לכל החיים...

את הפוסט המרגש סיים אלישע במילים: "זהו אדם גדול, זהו מנהיג של דור, איש שמוצא את עצמו בשעת לילה מאוחרת מטפל בבחור שהוא לא הכיר מעולם ולא פגש מעולם, בכזאת רגישות, בכזאת אהבה, בכזאת אכפתיות, ככה נראה איש אחד בדורו, כזה שאחרי שהוא הולך לעולמו תמה תקופה, כזה שאתה מרגיש שאיבדת משו שבחיים לא יחזור, ככה מנהיגים ציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר