השמדת המנהרה בכרם שלום

צה"ל לתושבים: החמאס ינסה להוציא "פיגועים מהאוויר"

אל"מ קובי הלר שוחח עם חברי קיבוץ כרם שלום ואמר כי המנהרה לא מהווה עוד איום. לדבריו, חמאס לא הגיב בירי כי יש לנו הרתעה מולו. ומה בעתיד? חמאס ינסה להוציא פיגועים מהאוויר (חדשות צבא)

תוואי המנהרה שהושמדה (צילום: דובר צה"ל)

המנהרה הושמדה כליל ואינה מהווה איום על תושבי עוטף עזה, כך אמר אמש (ראשון) מפקד החטיבה הדרומית, אלוף-משנה קובי הלר, בשיחה עם חברי קיבוץ כרם שלום, בעקבות השמדת המנהרה שעברה באזור מעבר מעבר הסחורות הסמוך ליישוב.

צה"ל מקפיד על שמירת קשר עם תושבי עוטף עזה ובכל אירוע ביטחוני בסדר גודל כזה הוא דואג לעדכן את התושבים בפרטים ולהסיר מהם כל חשש.

לדברי אל"מ הלר, "העובדה שחמאס לא הגיב בירי לאחר הפצצת המנהרה מוכיחה שיש לנו הרתעה מולו. חוסר תגובה שלהם אל מול פעולה שלנו זו הרתעה. אם יהיו עוד מנהרות, נאתר אותן באמצעות הטכנולוגיה".

"מבחינתנו", הוסיף הלר, "צה"ל נמצא במוכנות טובה הרבה יותר בהשוואה לתקופה לפני צוק איתן. גם ברמה הטכנולוגית וגם מבחינת סדר הכוחות בעוטף עזה. אני רואה ב-2018 שנה של התפתחות וצמיחה ולא רואה בשלב זה עימות באופק. חמאס ספג מכה קשה, הרסנו להם נכס משמעותי וזהו הישג גדול".

המנהרה שהושמדה (צילום: דובר צה"ל)

"אני מאמין שסיום הקמת המכשול יביא קץ למנהרות", הוסיף הלר, "ההערכה היא שנסיים לבנות אותו עד סוף 2018 או תחילת 2019. בניית המכשול נותנת מוטיבציה שלא להיכנס לעימות עם עזה. המטרה היא להימנע מעימות ככל שניתן, לפחות עד השלמת הקמת מכשול".

התושבים שאלו מה מחכה להם ביום שאחרי הקמת המכשול נגד המנהרות, והמח"ט השיב כי החמאס ינסה להוציא פיגועים מהאוויר וגם לכך צה"ל ערוך ויש לו מענה. לדבריו, "חמאס לא מעוניין בעימות, בין השאר על רקע הסכם הפיוס הפנים פלסטיני. הוא לא רוצה להיתפס כגורם שהרס את ההסכם על ידי הסלמה".

במוצאי שבת, סמוך לשעה 23:00, הפציצו מטוסי קרב של חיל האוויר את פתח המנהרה בעזה, כ-900 מטרים מהגבול עם ישראל.

תוואי המנהרה שהושמדה (צילום: דובר צה"ל)

כפי שדווח אתמול, אורכה של המנהרה שנחפרה ברפיח שבעזה, חצתה את שטח ישראל והגיעה למצרים, היה כקילומטר וחצי. היא נחפרה מתחת למעבר הסחורות כרם שלום בו עוברת כל הסחורה עבור תושבי הרצועה.

המנרה עברה לאורך 180 מטרים בשטח ישראל, מתחת למעבר כרם שלום, מתחת לצינורות המעבירים גז וסולר לרצועה ומתח תלאנטנה של המתחם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש להשמדת המנהרה בפתח פגישתו עם שרת החוץ של הודו סושמה סוואראג' ואמר כי "אנחנו מחסלים באופן שיטתי את תשתית המנהרות של חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי - שלא יתעסקו איתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר