"דרך ארץ קדמה לפוליטיקה"

גליק: "לא כועס על דרעי; מצטער שיש מי שחימם למריבה"

בראיון נרגש, נפרד ח"כ יהודה גליק מרעייתו יפה ע"ה, שנפטרה לאחר 26 שנות נישואים, מסביר למה לא היה מגיע להצביע, מתנצל על השנאה שהופצה ומספר על הניחומים של החרדים • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מספר ימים לאחר שקם מהשבעה על רעייתו יפה ע"ה, מתיישב ח"כ יהודה גליק (הליכוד) לראיון מיוחד ונרגש ל"כיכר בכנסת", במהלכו הוא נפרד מרעייתו לאחר 26 שנות נישואים ומתייחס בהרחבה לכל הסערה שהייתה סביבו בעקבות הבדיקה שערך יו"ר ש"ס השר אריה דרעי האם הוא יוכל להגיע מה'שבעה' להצביע עבור חוק המרכולים, מביע צער על השיח שנוצר בעקבות כך ומספר על הניחום שקיבל מחברי הכנסת החרדיים.

בקול כאוב וחנוק מספר גליק על הימים שעוברים עליו: "ימים לא פשוטים, ימים קשים. אני נשוי 26 שנה, הייתה לנו זוגיות של אהבה וקדושה. לצערי, הקב"ה חשב שהגיע הזמן לקח את נשמתה".

גליק מספר על ההתמודדות של המשפחה: "מאוד מאוד קשה, במשך ימי 'השבעה' היינו עטופים בהרבה מאוד אהבה, היינו ביחד. אחרי השבעה, כל אחד חוזר למסגרת שלו, מתמודדים ביום יום. זה לא פשוט. היא חסרה לנו בכל שעה ושעה, חסר התפילות שלה, חסר הפן המיוחד שהיה לה בבית, האמא של הבית".

ח"כ יהודה גליק בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

עברת לא מעט בשנים האחרונות, מנסיון החיסול ועד הפטירה, מאיפה אתה שואב את הכוחות?

"עד היום הייתי אומר שאני שואב את הכוחות מאשיתי. היום, אנחנו אנשים מאמינים, פותחים את הבוקר עם 'מודה אני', אנחנו עובדים אצלו, הוא הבוס. משתדלים לקדש שמו ברבים, כשהוא מעמיד אותנו בניסיון - אנחנו מתפללים ומנסים להבין מה הוא רוצה מאיתנו".

אחרי הפטירה, כלי התקשורת עסקו לא מעט בחוק המרכולים והעובדה שרצו להביא אותך להצבעה במליאה, איך הרגשת?

"אני ב"ה הייתי כל כך מנותק מכל הפוליטיקה, רובו בכלל לא ידעתי, חלקו ידעתי אחרי מעשה, הייתי עסוק באבל. כל השאר התגמד, כל השאר היה כלא היה, לא התעסקתי בזה, גם בתוך השבעה השתדלתי שלא מדברים פוליטיקה, בלילה לפני שהלכתי לישון, הבן שלי היה מעדכן אותי".

אתה קיבלת בקשה מאריה דרעי להגיע להצבעה? איך זה הגיע אליך?

"אחרי ההלוויה, חזרנו לבית, באו מנחמים, אחר כך לפני השינה - הגיע הרב של הישוב, עברנו על כל מיני שאלות הלכתיות. בסוף, הוא זרק משפט, שהייתה פניה כזו, גם אני וגם הוא הבנו שזה משהו שלא שייך, אני לא מתכונן בלילה שחרב עלי עולמי - לנסוע ולבלות את הלילה בכנסת, זה לא היה רלוונטי".

מאז ההלוויה, דרעי פנה אליך? התנצל?

"לא. אני לא כועס על אף אחד. כל אחד - איש איש בדרכו. ההיפך, אני מתנצל שאנשים השתמשו בהלוויה שלי כדי... בשגיאה שלו, כדי להוציא עוד שנאה".

לדבריו: "מה שדרעי עשה, גם אם הוא עשה, היה בשגיאה, מי שאחר כך חימם את המריבה באמצעות הליכלוכים עליו, זה בוודאי לא ממני, ואני מצטער מאוד שזה מה שקרה, זה הדבר האחרון שאני רוצה לעשות, בוודאי שאני לא אשתמש באבל שלי בשביל לחרחר ריב ומלחמה".

יהודה, אתה חבר כנסת דתי, אתה מנסה להבין את דרעי? זה לא עוד חוק, זה חוק לשמירת השבת...

"הנושא הזה עבר על ידי, לא עשה לי שום רושם, לא התעסקתי בו. מבחינתי, זה לא היה רלוונטי. אני לא מתעסק בזה".

יהודה גליק מתייחס לעובדה שבאופוזיציה סרבו לקזז אותו ואת השר דוד אזולאי שעבר טיפול רפואי ואומר כי "אני חושב שכולנו, כולל כולם, צריכים לדעת שבבניין הזה יש משהו יותר חשוב מפוליטיקה וזה רגישות אנושית. נדמה לי שכל אחד מאיתנו ראה את ח"כ גילאון ואורלי לוי שבאמת גילו רגישות אנושית, כך זה צריך להיות. דרך ארץ קדמה לתורה, בוודאי לפוליטיקה".

בהמשך הראיון מתייחס יהודה גליק לדעתו על חוק המרכולים שלדבריו הוא לא מבין בו אך מדגיש שהשבת חשובה לו יותר מכל.

לאחר מכן מתייחס ח"כ גליק לשיחות והניחומים מצד הח"כים החרדים וסיפר כי "יואב בן צור ויעקב מרגי הגיעו לנחם. הרב גפני וליצמן התקשרו אליי ואמרתי להם שלא יטרחו, 'תעשו מצוות לעילוי נשמתה', גפני התקשר ואמר לי 'עשיתי מצווה לעילוי נשמתה'. גם כשהגעתי לפה, קיבלתי חיבוקים מקיר לקיר, בוודאי מהחרדים".

צפו בראיון המלא עם ח"כ יהודה גליק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר