"חוק חדש בענין גיוס בנות"

המאבק החדש של 'הפלג': תקנות 'פטור דת' לבנות דתיות

אנשי 'הפלג הירושלמי' מסמנים מאבק חדש - התקנות החדשות לפטור מטעמי דת לבנות דתיות, בהן יש לטענתן סכנה לגיוס בנות • ובמאבק: 'כינוס חירום' בבני ברק ומכתב מרבנים בארה"ב (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה נגד מעצר עריקה. ארכיון (באדיבות המצלם)

אנשי 'הפלג הירושלמי' מסמנים מאבק חדש - התקנות החדשות של פטור דת מהצבא עבור בנות דתיות, שצפויים לעלות לדיון בוועדת חוץ וביטחון ביום שלישי הקרוב, וטוענים לחשש של "גיוס בנות".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", לפי התקנות החדשות אם עד היום בחורה דתייה שקיבלה פטור, הדבר היה סופי וללא אפשרות מצד הצבא לשנותו, הרי שלאחר אישור התקנות, בחורה דתייה שתעבור על אחד הסעיפים עליהם חתמה בטופס, הפטור שקיבלה יבוטל והיא תיאלץ להתגייס לצבא.

בעקבות כך ייערך הערב (שני) בבני ברק, "כנס חירום", בבית הכנסת "מנחת שלמה" ברחוב השומר בעיר, בנושא "המאבק נגד גיוס בנות".

בכינוס יישא דברים הרב בן ציון בורדיאנסקי, מרבני ישיבת 'קול תורה', כאשר מנהיג 'הפלג' הגאון רבי שמואל אוירבך, צפוי לשאת דברים בטלפון ממיטת חוליו בבית החולים 'הדסה עין כרם'.

כחלק מהמאבק החדש, מתפרסם ב'הפלס' מכתבם של מספר רבנים וראשי ישיבות בארצות הברית בנושא, בו הם כותבים כי "הנה באה אלינו שמועה קשה שהולכים להוציא אל הפועל חוק חדש בענין גיוס בנות, ועומדת ועדת חוץ ובטחון להתכנס ותיכף אחר כך יחול החוק בפועל.

מכתב הרבנים

"החוק החדש בא לשנות את החוק הקיים כארבעים שנה וחוץ מזה מגיעות שמועות שגם עכשיו כבר מקשים על בנות ישראל לקבל פטור. ופונים אנו למעכ"ת למחות בדבר ולזעוק ולהריע על הצרה הגדולה שלא תבא".

עוד הם כותבים כי "ידוע לנו גודל מסירות נפשם של רבותינו מרן החזו"א מרן הגרא"ז מלצר ומרן הגרי"ז ומרן הקה"י ומרן ה"אבי עזרי" ועוד ומפה מרן הגר"א קוטלר ומרן הגר"ם פיינשטיין ומרן הגר"א קלמנוביץ ומרן ר' יעקב קמינצקי ועוד זכותם יגן עלינו שלא יפגעו ואפילו במשהו בגיוס בנות, דבר שכל התורה תלוי בו, ופסקו שהוא ביהרג ואל יעבור על בנות ישראל לשרת בצבא או בשירות לאומי.

"וליהוי ידוע שגם בנפשינו הדבר ונעמוד לימינכם ונעשה כל שביכולתינו לעשות לעורר הציבור בפהולעשות מה שצריך כשלוחי דקמאי של גדולי ישראל הנ"ל לשעבר".

"וע"כ פונים אנו לכל הגורמים שלא לנגוע בחוק הקיים כלל", כותבים הרבנים, "וכן פונים אנו לכל מי שביכלתו באה"ק לפעול בכל תוקף ושלא לחכות עד שח"ו יאוחר מדי ויהי'ה מעוות לא יוכל לתקון".

על החתום, הגאונים רבי אהרן פלדמן, רבי שמואל הכהן מילעער, רבי אהרן משה שכטער, רבי אברהם חיים לוין, רבי חיים ברעסלער, רבי אשר אליהו קאלמנוביץ, רבי יוסף הררי רפול, רבי אריה מלכיאל קוטלר, רבי אליהו קנריק.

יוזכר, כפי שדווח ב"כיכר השבת", ישיבת הוועדה המושתפת של ועדת חוץ וביטחון וועדת החוקה שהייתה אמורה להתכנס ביום שני שעבר ולדון בנושא אישור התקנות להרכב הוועדה לבחינת פטור מטעמי הכרה דתית, נדחתה ברגע האחרון, בעקבות חילוקי דעות מול הנציגים החרדים.

גורמים חרדים בכנסת אמרו ל'כיכר השבת' כי כינוס הוועדה נדחה "בעקבות בעיות מהותיות הקיימות בתקנות". הגורמים טוענים כי "לאחרונה יש גמגומים מצד הצבא בכל הנושא של פטור מטעמי הכרה דתית, אנחנו עובדים על התקנות, כך שיתקנו גם את הנושא הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר